beantwoord

NS flex met GVB abonnement

  • 24 April 2023
  • 4 reacties
  • 648 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag, 

Ik vroeg mij af of u weet of het mogelijk is om NS flex BASIC abonnement te hebben tegelijkertijd met GVB zone abonnement op één kaart? 

 

Alvast bedankt. 

 

Mvg, 

Kay

icon

Beste antwoord door Andyret2 24 April 2023, 16:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Goedemiddag, 

Ik vroeg mij af of u weet of het mogelijk is om NS flex BASIC abonnement te hebben tegelijkertijd met GVB zone abonnement op één kaart? 

 

Alvast bedankt. 

 

Mvg, 

Kay

ja dat gaat zeker als om vrij product gaat kan dit samen als je buiten u zones reis gaat automaat op ns flex rekening 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

En mocht het onverhoopt niet werken (je krijgt bij GVB Reizen op Rekening NS te zien) dan kan het BTM (bus tram metro) deel van NS Flex verwijderd worden. Je hebt dan wel weer saldo nodig voor BTM buiten het GVB dekkingsgebied.

Reputatie 7
Badge +2

Ik zou oppassen hiermee, want een reis deels buiten en deels binnen het abonnement gaat gegarandeerd fout😉 

Badge +3

De meesten gebruiken een zone/ster/regio/shuttel abonnement voor woon-werk/school dus komen dit probleem niet tegen.

Bovendien zijn veel van die stads/streek abonnementen gewoon geldig tot het einddpunt van een bus/tram/metro lijn, maar dat kan met een zone/ster abonnement natuurlijk wel anders zijn.

Dan kan je uitchecken bij de laatste halte van je zone, en een halte later weer in met Flex. GVB heeft ook eigen Flex abonnementen, dan zou het helemaal geen probleem moeten zijn. Voor trein met korting kan je dan een NS Flex abonnement zonder BTM nemen, of GVB flex zonder korting.

Reageer