beantwoord

NS-Flex, niet meer nodig, lijkt me...

  • 11 June 2023
  • 4 reacties
  • 347 Bekeken

Heb vorige week een NS-Flex ab afgesloten en lees nu dat ik met m’n betaalpas alles kan regelen. Waar kan ik m’n geld terugvorderen...

icon

Beste antwoord door Robert B 11 June 2023, 22:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je kunt nog geen abonnementen op je betaalpas zetten, daar heb je nog altijd een OV-chipkaart voor nodig met in de meeste gevallen een NS Flex erop.

Er valt zodoende ook weinig terug te vorderen.

Reputatie 7
Badge +3

Welk geld wil je terugvorderen? Voor flex basis betaal je geen abonnementskosten en andere abonnementen zijn alleen geldig als je met de ov-chipkaart incheckt waarop het abonnement staat. Bij inchecken met bankpas is reizen op abonnement niet mogelijk en betaal je vol tarief.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met een bankpas kun je alleen tegen voltarief reizen, dus geen abonnement.

Aan Flex Basis heb je inderdaad bijzonder weinig, maar als je daar 10 euro inschrijfkosten voor betaald hebt zal je die niet terug krijgen.

Reputatie 1

Beste Avanderster,

 

Ik vind een NS Flex wat veiliger en misschien is dat een geluk bij ongeluk. Op een betaalpas (bankpas of credit card) lijkt mij eerder fraude gevoeliger. Maar dat kan mijn persoonlijke mening over zijn. Maar ik denk dat de NS Flex toch wat veiliger is dan een betaalpas. Qua reiskosten lijkt mij peanuts wanneer je alleen met NS Flex Basis hebt. Maar je kunt pas later misschien over nadenken om bijvoorbeeld een NS Flex Dal Voordeel te nemen. Dan heb je in de Daluren 40% korting op je treinreizen en dat is online te regelen in Mijn NS.

Reageer