Omdat mijn NS Flex ‘maandelijks opzegbaar’ zou zijn, ben ik onlangs van NS Basis geswitcht naar Flex. Nu ik Flex wil beëindigen, kan ik alleen maar opzeggen via een verplichte overstap naar Basis. Overstappen naar Basis hanteert NS als ‘wijziging van het abonnement’, en daarvoor moet ik opeens tien euro betalen. Wat een onzin! Dat fijne ‘maandelijks opzegbare’ flexibele abonnement van NS is dus behoorlijk misleidend. Ik ben nu alles bij elkaar meer geld kwijt dan wanneer ik gewoon op Basis had gereisd. Tuin er niet in dus, zou ik zeggen.
U haalt een aantal dingen door elkaar. Flex is geen abonnement, maar een abonnementsvorm waarbij er geen saldo meer nodig is en u maandelijks een factuur van alle kosten krijgt.
Er zijn verschillende abonnementen binnen Flex:
- Flex Basis is een abonnement waarbij u geen abonnementskosten betaalt en geen korting krijgt.
- Flex Dal Voordeel is een abonnement waarbij u 40% korting in de daluren krijgt voor € 5,60 per maand
en zo zijn er nog vele abonnementen.
Het ‘maandelijks opzegbaar’ houdt in dat u na een maand altijd zonder kosten kunt overstappen naar een ander abonnement binnen Flex. Dat kan dus ook naar Flex Basis, waarbij er geen abonnementskosten zijn.
Pas als u Flex geheel beëindigt - en dus weer teruggaat naar reizen op saldo - en daarna weer naar Flex Basis wilt, betaalt u inderdaad € 10. Maar er is eigenlijk helemaal geen reden om dat te doen.
Bij overstappen van een Flex abonnement naar Flex Basis worden de 10 euro administratiekosten wel getoond, maar niet daadwerkelijk berekend.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.