Goedemiddag, ik heb zelf een NS-flex abo met 40% korting in daluren en weekend. Ik wol graag mijn partner meenemen. Kan dit op dezelfde kaart en zo ja,kan zij ook gebruik maken van die 40% korting op de reis?
Dat kan niet op dezelfde kaart. Uw partner kan wel met korting meereizen als hij/zij in de daluren samen met u reist, maar daarvoor moet hij/zij met een eigen OV-chipkaart reizen, of met een e-ticket.
Als hij/zij een eigen (persoonlijke of anonieme) OV-chipkaart zonder NS Flex heeft, dan kan hij/zij voorafgaand aan de reis het product Samenreiskorting en voldoende saldo op zijn/haar OV-chipkaart laden. Als hij/zij vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting worden berekend. Heeft uw partner wel NS Flex, dan kan hij/zij Samenreiskorting voorafgaand aan de reis in de app activeren in plaats van bij de kaartautomaat.
Uw partner kan ook een e-ticket met Samenreiskorting aanschaffen (enkele reis of dagretour). Dat is handig als hij/zij geen eigen OV-chipkaart heeft. Let wel goed op de voorwaarden: bij Samenreiskorting op een OV-chipkaart moet in de daluren worden ingecheckt en mag dan in de spitsuren worden doorgereisd, maar bij Samenreiskorting op een e-ticket mag de medereiziger zich in de spitsuren niet in de trein bevinden.
Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.