beantwoord

ns-flex reizen metpartner

  • 8 October 2022
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag, ik heb zelf een NS-flex abo met 40% korting in daluren en weekend. Ik wol graag mijn partner meenemen. Kan dit op dezelfde kaart en zo ja,kan zij ook gebruik maken van die 40% korting op de reis?

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 October 2022, 17:56

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Dat kan niet op dezelfde kaart. Uw partner kan wel met korting meereizen als hij/zij in de daluren samen met u reist, maar daarvoor moet hij/zij met een eigen OV-chipkaart reizen, of met een e-ticket.

Als hij/zij een eigen (persoonlijke of anonieme) OV-chipkaart zonder NS Flex heeft, dan kan hij/zij voorafgaand aan de reis het product Samenreiskorting en voldoende saldo op zijn/haar OV-chipkaart laden. Als hij/zij vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting worden berekend. Heeft uw partner wel NS Flex, dan kan hij/zij Samenreiskorting voorafgaand aan de reis in de app activeren in plaats van bij de kaartautomaat.

Uw partner kan ook een e-ticket met Samenreiskorting aanschaffen (enkele reis of dagretour). Dat is handig als hij/zij geen eigen OV-chipkaart heeft. Let wel goed op de voorwaarden: bij Samenreiskorting op een OV-chipkaart moet in de daluren worden ingecheckt en mag dan in de spitsuren worden doorgereisd, maar bij Samenreiskorting op een e-ticket mag de medereiziger zich in de spitsuren niet in de trein bevinden.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reageer