NS flex student nieuwe kaart | NS Community
beantwoord

NS flex student nieuwe kaart

  • 16 September 2022
  • 8 reacties
  • 111 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik heb een nieuwe kaart besteld met daarop het ns-flex abo. Morgen gaat dit abonnement in, maar ik heb de kaart nog niet ontvangen. Hoe kan ik met korting reizen op de oude kaart?

icon

Beste antwoord door Momo 16 September 2022, 20:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155. Dan is dit geregistreerd en krijgt u het eventueel te veel betaalde om toch te kunnen reizen terug. U kunt met uw oude kaart alleen met korting reizen als er een abonnement op staat. Als het tegen vol tarief is wordt dat dus achteraf gecompenseerd. Omdat op maandag er geen brieven worden bezorgd, krijgt u de kaart op zijn vroegst dinsdag als de kaart er morgen niet is. Post.nl kan om een uur of zeven in de ochtend een melding geven, dan weet u of het er morgen is. Scheelt gedoe.

Reputatie 7
Badge +3

In plaats van achteraf te compenseren kan de klantenservice ook couponcodes verstrekken waarmee je een e-ticket met korting kan aanschaffen. 

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155. Dan is dit geregistreerd en krijgt u het eventueel te veel betaalde om toch te kunnen reizen terug. U kunt met uw oude kaart alleen met korting reizen als er een abonnement op staat. Als het tegen vol tarief is wordt dat dus achteraf gecompenseerd. Omdat op maandag er geen brieven worden bezorgd, krijgt u de kaart op zijn vroegst dinsdag als de kaart er morgen niet is. Post.nl kan om een uur of zeven in de ochtend een melding geven, dan weet u of het er morgen is. Scheelt gedoe.

Hartelijk bedankt! De tip van de bevestiging van post.nl klinkt als muziek in mijn oren. Hoop dat het komt.

In plaats van achteraf te compenseren kan de klantenservice ook couponcodes verstrekken waarmee je een e-ticket met korting kan aanschaffen. 

Inderdaad sprake van couponcode die ik kan downloaden in mijn ns app.

Reputatie 7
Badge +3

Het reizen met korting is zo dus geregeld. Nu nog even zien wanneer de kaart bezorgd wordt. 

Er zijn de afgelopen weken wel vaker melding van kaarten die nog niet binnen zijn of enkele dagen te laat. Geen idee of het ligt aan een achterstand bij OV-chipkaart.nl (die de kaarten maakt en verstuurt) of bij Post.nl. Wel was het zo dat afgelopen week een bestelling van mij later werd bezorgd. Eerst gaf Track&Trace een bepaalde datum aan en dat werd op de betreffende dag een dag later. 

Badge +3

OV-chipkaarten worden gewoon per briefpost (PostNL of Sandd) verstuurd, dus geen track & trace helaas 😥

Reputatie 7
Badge +3

Mijn bovengenoemde bestelling betrof dan ook een pakketje, en noemde ik alleen om aan te geven dat er ook bij Post.nl een vertraging kan zijn.

Eerder had ik al aan een moderator gevraagd of zij door hadden gekregen van OV-chipkaart.nl dat er daar een achterstand was bij het produceren van nieuwe kaarten, dat hadden ze niet. Ik herinner me dat er vorig jaar jaar of eerder ook rond deze tijd van het jaar een achterstand was en dat was toen wel doorgegeven aan NS, werd toen ook door de moderators hier gemeld. 

Badge +3

In het (lange) topic van @iMark gooide NS het erop dat er een vertraging zat in de levering van nieuwe ov-chipkaarten, dus afwachten.

Dat is op zich ‘normaal’ in Q3, en blijkbaar heeft @Hill daarmee te maken, dus zal de kaart dinsdag wel krijgen als die er vandaag nog niet was.

Dat ligt eigenlijk niet aan NS, maar aan de andere kant blijkbaar toch wel!

Want als ik nu (zaterdagavond) of morgen een kaart zonder abonnement bestel bij TLS/OV-chipkaart heb ik die dinsdag volgens mij echt wel in de bus (op voorwaarde dat PostNL meewerkt).

Ik zou het kunnen testen, en zal dat morgen (zondag) misschien zelfs doen. Eens kijken of er bij TLS een soort herroepingsrecht geldt voor een kaart die je eigenlijk niet wilt/nodig hebt 🤣

Als tip voor @Hill dan https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html als het om Flex Weekend Vrij gaat, als dat vandaag in zou gaan.

Reageer