NS Flex terug naar automatisch opladen? | NS Community
beantwoord

NS Flex terug naar automatisch opladen?

  • 11 September 2022
  • 1 reactie
  • 202 Bekeken

Ik had altijd automatisch opwaarderen aanstaan, maar bij afstuderen heb ik bij het krijgen van het half jaar gratis dal voordeel per ongeluk ns flex aangeklikt.

Ik vind 't maar niks dat ik bij uitchecken niet meer kan zien wat m'n reis heeft gekost en dat ik maandelijks moet betalen, dus ik wil weer terug naar automatisch opladen. 

Ik kan alleen nergens vinden hoe dat moet, weet iemand dat? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 September 2022, 10:53

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Bij NS Flex kan het niet anders dan dat u op rekening reist. Als u dat niet wil, dan moet u NS Flex eerst opzeggen. Dat kan via Mijn NS (de website, niet de app; ga naar Mijn producten en kies Mijn abonnement opzeggen). Daarna moet u het nog van uw OV-chipkaart verwijderen bij een kaartautomaat. Hierover ontvangt u instructies per mail.

U kunt pas zelf opzeggen nadat er een maand verstreken is sinds de ingangsdatum. Is dat nog niet het geval, dan kunt u hiervoor rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Daarna kunt u dan een nieuw abonnement Dal Voordeel op saldo afsluiten en automatisch opladen opnieuw activeren. Dit nieuwe abonnement krijgt u dan niet meer gratis; de korting na het afstuderen hebt u nu verbruikt en vervalt bij het opzeggen van uw NS Flex-abonnement.

Reageer