beantwoord

NS flex traject vrij niet gelukt

  • 2 December 2020
  • 11 reacties
  • 598 Bekeken

Mijn traject vrij abonnement was niet beschikbaar als product toen ik het wilde ophalen met mijn ov chipkaart. Waar is het dan?

icon

Beste antwoord door Laura NS 2 December 2020, 21:30

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi michellehammerton en welkom op onze NS Community.

Hoe lang geleden heb je dit besteld? En is het een klassiek Traject Vrij abonnement of een NS Flex Traject Vrij abonnement?

Hoi Laura. Het is een volgens de email bevestiging is het een NS Flex Traject Vrij die bestaat uit: Traject Vrij abonnement


 

Als er een afbeelding is meegestuurd, dan is die niet helemaal goed doorgekomen, ben ik bang. Het is nog wel nodig om het Reizen op Saldo gedeelte van je kaart te halen. Het kan zijn dat er een vertraging is ontstaan in het bestelproces waardoor je dit nog niet kon doen. Wil je dat ik nakijk of de bestelling goed is gegaan en of actie nog nodig is?

Ik heb geen foto hoeven opsturen, want het nieuwe Traject Vrij abonnement komt op een oude OV chipkaart met foto te staan. Het probleem is dat ik het nieuwe abonnement niet kon laden bij de kaartautomaat, terwijl ik wel een email bevestiging gekregen heb nadat ik het abonnement besteld heb. Het zou fijn zijn als je kunt kijken of de bestelling goed gegaan is, en welke actie ik nu moet ondernemen. Op de email bevestiging zegt het: Wij hebben onderstaande wijziging op uw NS Flex contract verwerkt. U kunt vanaf onderstaande datum reizen met het gewijzigde abonnement (23 Nov 2020). Betekent het dat het laden bij de kaartautomaat niet hoeft?

Ah, je had al NS Flex (andere vorm) en hebt hem nu gewijzigd naar NS Flex Traject Vrij? In dat geval hoef je niet naar de automaat. Alle wijzigingen bínnen NS Flex worden automatisch verwerkt op de kaart. Alleen als je wijzigt van Reizen op Saldo naar NS Flex of terug, dan moet er wel een actie uitgevoerd worden.

Ok! Dankjewel. Ik was in de war omdat als ik check in of uit bij de poortjes is de bericht 'reisen op saldo' en niet 'traject vrij'. Maar ik zie nu bij mijn NS dat inderdaad ik €0 heb betaald voor die dit. Dus het is toch in order. Bedankt nogmaals voor jouw tijd en snelle reacties!

Ik hoop dat je bedoelt Reizen op Rekening! Dat is namelijk NS Flex. Reizen op Saldo is wat je niet wil zien met Traject Vrij.

Ja klopt! Haha.

Super! Dan kun je met een gerust hart op pad. Fijne avond!

Fijn avond

Badge +3

Het Reizen op Saldo product (voor zover dat nog op een kaart staat) is een overblijfsel van vroeger maar per augustus 2018 niet meer nodig, tenzij je 1e klas op saldo wilt reizen.

Als je dit dus toevallig ziet staan bij een automaat of kaartgegevens bij OV-chipkaart dan wees gerust, het doet als je NS Flex (Reizen op Rekening) hebt helemaal niets en hoeft er dus ook niet af gehaald te worden.

Reageer