NS Flex tussentijds wijzigen


Reputatie 4

Ik heb op dit moment een NS Flex basis al een hele tijd.

Een voorbeeld.

Ik zet op 21 mei NS Dal voordeel aan en zet deze vervolgens na 30 dagen weer terug in een basis abonnement op laten we zeggen 20 juni. Als blijkt op bijvoorbeeld 24 juni dat ik toch weer een dal voordeel abonnement wil, is het dan mogelijk om deze op 24 juni weer af te sluiten of moet ik 30 dagen wachten tot dit kan.

Tussentijds naar een duurder abonnement wisselen is toch altijd mogelijk?

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tussentijds naar een duurder abonnement is tegenwoordig mogelijk. Soms kun je niet zelf binnen 30 dagen wijzigen, maar alleen via contact met de klantenservice.

Reputatie 4

Tussentijds naar een duurder abonnement is tegenwoordig mogelijk. Soms kun je niet zelf binnen 30 dagen wijzigen, maar alleen via contact met de klantenservice.

Hoe komt dat?

Reputatie 7
Badge +1

Denk nou zelf eerst eens na: systeembeperkingen-er zal vast wel een slimme programmeur het zo hebben opgezet dat pas na 1 mnd/30 days weer een nieuw soort ABO kan ingaan.

De dames van dat centrum kunnen dat overrulen-maar dat is een gunst, geen recht.

Overigens lijkt me dat in jouw situatie DalVRdl kost nog geen 20 ct/dag (iets meer als 5€/mnd) die paar dubbeltjes er vast wel vanaf kunnen. Het is meer als bvb onverwacht blijkt dat je al op dag 26 of 27 toch opeens op reis moet.

Tot nu toe voor mijn kids het gewoon kunnen wijzigen naar een duurder abonnement binnen de 30 dagen na wijzigen naar basis, zonder enig probleem via mijnNS.

Badge +3

Tot nu toe voor mijn kids het gewoon kunnen wijzigen naar een duurder abonnement binnen de 30 dagen na wijzigen naar basis, zonder enig probleem via mijnNS.

Dat is mooi, want dat was ook de informatie/communicatie vanuit NS (Flex Basis kan je op elk moment wijzigen)…

Ook al staat dat nergens in de productvoorwaarden. Scheelt je in ieder geval weer contact met de Klantenservice.

Wijziging: het aanschaffen van uw Basisproduct en/of het aanschaffen, wijzigen dan wel beëindigen van een Flex Abonnement. Het aanschaffen van Toeslagproducten en het instellen van een Klassewissel worden niet beschouwd als een Wijziging. Wijzigingsperiode: De periode na ingang van een Wijziging die standaard een maand duurt waarin u geen nieuwe of andere Wijzigingen kunt doorvoeren.

In de praktijk zou je dus kunnen zeggen dat het Basisproduct géén Flex Abonnement is, dus die maand daar niet op van toepassing is. Keurig.

Net zoals het geen enkel probleem is om binnen een maand een Flex abonnement te bestellen op een nieuwe kaart (met inachtneming van de levertijd/ingangsdatum 7 dagen na besteldatum).

Reputatie 4

Tot nu toe voor mijn kids het gewoon kunnen wijzigen naar een duurder abonnement binnen de 30 dagen na wijzigen naar basis, zonder enig probleem via mijnNS.

Dus we kunnen concluderen dat tussentijds wijzigen naar een duurder abonnement mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Het is al eerder aangegeven en gebleken dat dat mogelijk is, het staat alleen niet aangegeven op de website. Eerder stond er op de informatiepagina voor Flex wel dat wijzigen van Flex Basis naar een abonnement op ieder moment mogelijk was, maar dat is later weer weggehaald. 

Badge +3

Dus we kunnen concluderen dat tussentijds wijzigen naar een duurder abonnement mogelijk is.

Ik kan een kaart met Flex dat per 10-05 omgezet is naar Basis inderdaad gewoon wijzigen via Mijn NS.

Voor een andere kaart met Dal Voordeel en ingangsdatum 09-05 kan ik niets wijzigen, dus ook niet naar Weekend Vrij o.i.d. Dat moet dus via de Klantenservice.

Reputatie 4

Dus we kunnen concluderen dat tussentijds wijzigen naar een duurder abonnement mogelijk is.

Ik kan een kaart met Flex dat per 10-05 omgezet is naar Basis inderdaad gewoon wijzigen via Mijn NS.

Voor een andere kaart met Dal Voordeel en ingangsdatum 09-05 kan ik niets wijzigen, dus ook niet naar Weekend Vrij o.i.d. Dat moet dus via de Klantenservice.

Van Dal voordeel naar Weekend vrij gaat dus niet?

Reputatie 4

Dus we kunnen concluderen dat tussentijds wijzigen naar een duurder abonnement mogelijk is.

Ik kan een kaart met Flex dat per 10-05 omgezet is naar Basis inderdaad gewoon wijzigen via Mijn NS.

Voor een andere kaart met Dal Voordeel en ingangsdatum 09-05 kan ik niets wijzigen, dus ook niet naar Weekend Vrij o.i.d. Dat moet dus via de Klantenservice.

Van Dal voordeel naar Weekend vrij gaat dus niet?

na maand kan weer naar weekend vrij anders even contact met de klantenservice 

Reageer