beantwoord

NS Flex voor 12-jarige aanvragen lukt niet

  • 2 August 2022
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

M'n dochter had Kids Vrij en is 12 geworden. Nu wil ik een gratis basis abonnement voor haar afsluiten. Als ik die via de website wil bestellen én haar huidige OV-chipkaart wil gebruiken krijg ik de volgende foutmeldingen:

  • De vervaldatum van je OV-chipkaart is verlopen of verloopt binnenkort (101)
  • Deze OV-chipkaart wordt momenteel vervangen. Wijzig je abonnement zodra je je nieuwe OV-chipkaart hebt ontvangen (105)

Maar haar kaart is geldig tot 21-03-2027! En diezelfde foutmeldingen had ik twee weken geleden ook, dus ik heb niet echt het idee dat er in de tussentijd een nieuwe OV-chipkaart wordt opgestuurd.

Hoe dit te verhelpen?!

icon

Beste antwoord door Lorena NS 2 August 2022, 11:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Richard_v_L en welkom bij de NS Community. 

Dat is wel heel vreemd. Heb je al gecontroleerd of het OV-chipkaartnummer wel klopt? Bij het vervangen van de OV-chipkaart, blijft de oude kaart ook vaak in het Mijn NS-account staan. Om het direct op te lossen, zou je een abonnement kunnen bestellen met een nieuwe OV-chipkaart. Maar omdat de huidige kaart nog een lange geldigheid heeft, begrijp ik ook dat je dat niet zou willen. Ik raad je dan aan om even contact op te nemen met onze klantenservice zodat ze met je mee kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +3

Wat je zou kunnen doen is de oude kaart uit MijnNS verwijderen en als je dat nog niet gedaan hebt de huidige kaart toevoegen aan NS. Verwijder ook kidsvrij als die er nog op staat. Probeer dan nog een keer of het lukt.

Voor flex basis betaal je eenmalig €10, ongeacht of je die op bestaande of nieuwe kaart zet. Je zou dan ook een maandje Dal voordeel op nieuwe kaart kunnen aanvragen als het met bestaande kaart niet lukt.

Reageer