beantwoord

Ns flex voordeel maar geen samenreiskorting

  • 27 June 2023
  • 4 reacties
  • 202 Bekeken

Hi, ik heb gister me abonnement weer gewijzigd naar NS flex dal voordeel maar, ik kan maar niet de samenreis korting aanzetten via de Ap. In de Ap staat: samenreiskorting is niet beschikbaar of nodig met jou abonnement. Via de site zelf staat aangeven dat ik het via de startpagina bij reis voorkeuren het kan aan klikken maar ook daar staat niks? Voor de rest staat overal wel gewoon aangegeven dat ik dit abonnement heb.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 27 June 2023, 09:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jessie6,

De abonnementhouder hoeft geen Samenreiskorting aan te zetten, daarom is de optie weggehaald. Alleen de medereizigers moeten dit activeren.

Oh echt ik heb eerder dit abonnement gehad en toen kon ik het wel aanvinken zodat iemand anders mee kon reizen. Dan zal dit veranderd zijn.. bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +3

Dal voordeel geeft al 40% korting in de daluren. Samenreiskorting is bedoeld om iemand mee te laten reizen met 40% korting samen met iemand met een abonnement.

Degene die meereist moet het aanvinken op haar/zijn kaart bij flex, laden bij de automaat bij een op saldo kaart of e-ticket kopen.

Degene met abonnement hoeft niets te doen, alleen in te checken met kaart waarop abonnement staat.

Reputatie 7
Badge +3

Oh echt ik heb eerder dit abonnement gehad en toen kon ik het wel aanvinken zodat iemand anders mee kon reizen. Dan zal dit veranderd zijn.. bedankt voor je reactie.

Je kon het misschien wel aanvinken, maar dat was ook toen niet de manier om iemand met Samenreiskorting mee te nemen. Degene die meereist moet Samenreiskorting activeren, niet degene met het abonnement. Het aanvinken van de Samenreiskorting voor een kaart zorgt ervoor dat met die kaart met 40% korting wordt gereisd en die korting heb je al met een Dal Voordeelabonnement. 

Reageer