beantwoord

NS Flex Weekend Vrij, 1e klas gekocht niet zichtbaar in de app

  • 11 August 2023
  • 8 reacties
  • 152 Bekeken

Goedemiddag, vandaag heb ik en NS Flex Weekend Vrij abonnement afgesloten en opgehaald. Het abonnement zie ik keurig terug, maar ik zie nergens staan dat ik extra betaald heb om 1e klas te mogen reizen. Als ik morgen in de 1e klas ga zitten, hoe weet de conducteur dan dat ik daarvoor betaald heb? 

icon

Beste antwoord door MoDe 11 August 2023, 15:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De conducteur kan dat zien. En jij kan dat zien aan jouw factuur.

Dankjewel voor je snelle er duidelijke antwoord. De factuur krijg ik pas aan het eind van de maand, maar als de conducteur het kan zien, stap ik morgen gewoon lekker de 1e klas in. 😅

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel voor je snelle er duidelijke antwoord. De factuur krijg ik pas aan het eind van de maand, maar als de conducteur het kan zien, stap ik morgen gewoon lekker de 1e klas in. 😅

Een abonnement betaal.je vooruit, dus als het goed is heb je deze al gehad. Je kunt hem vinden in mijnNS (inloggen via website) bij facturen.

Nogmaals bedankt! Maar ik zie de factuur pas op 23 augustus zo te zien (zie foto’s van schermafbeeldingen). Ik vertrouw er gewoon op dag het goed gaat, de komende twee weekenden. Hartelijke groet, 

Ingeborg.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je klikt op ‘Bekijk productdetails’ dan staat de prijs erbij. Staat daar Weekend Vrij voor € 43,95 (of € 47,35 als je doordeweekse dalkorting erbij hebt) dan is het 1e klas.

De actiekorting (huidige 50% actie) wordt apart verrekend op je factuur.

Ook als de conducteur het niet (meteen) kan zien en 1e klas registreert berekent het NS Flex systeem de juiste prijs.

Arriva/Blauwnet paaltjes en poortjes zeggen altijd Reizen op Rekening 2e klas, maar daar moet je niet op letten. NS poortjes/paaltjes tonen geen reisklasse.

Wat het tellertje zegt (die € 26,47) moet je al helemaal niet op letten, want dat klopt vrijwel nooit. De factuurdatum 23 augustus klopt wel, maar kijk niet raar op als daar bijv. 30 september zou staan.

Bedankt voor het welkom, Robert! Ik reis (overduidelijk!) veel te weinig met de NS en daarom is het allemaal nieuw voor me. Ik ben door de antwoorden van @MoDe en jou nu goed geïnformeerd en gerustgesteld en ga de komende weekenden lekker door NL reizen met de trein in de 1e klas. Nogmaals dank allebei. 😊

Badge +3

De factuur voor de abonnementswissel (van 11 tot waarschijnlijk 22 augustus) krijg je morgen.

Let goed op of die actiekorting er wel op staat, zelfde voor de factuur van 23 augustus.

 

De conducteur kan dat zien. En jij kan dat zien aan jouw factuur.

  • top antwoord op de vraag “(hoe) weet de conducteur dan dat ik daarvoor betaald heb?” 
     
  • Nog geen antwoord op het topic: niet zichtbaar in de app”
    Dit lijkt me wel de bedoeling.
    Het is onvolledig in de app/dashboard.
    En verwarrend ook omdat je je wel kunt wisselen onder ‘reisklasse’.

Geen vraag van mij hier, zie verder: 

 

Reageer