Skip to main content

Klopt het dat wanneer je dit abonnement (ns flex weekend vrij) afsluit het vanaf die dag geldig is voor 4 weken? Of is het per maand? 
Geldt het abonnement ook voor blauwnet treinen?

 

 

 

Hoi NicoleWoold,

Als je het abonnement op een bestaande OV-chipkaart afsluit, kan het inderdaad per direct ingaan. Het abonnement loopt minimaal één maand. Na een maand kun je het op elke dag wijzigen of opzeggen. Het abonnement is geldig bij alle vervoerders, dus ook bij Blauwnet. (alleen in treinen uiteraard, het is niet geldig in bus, tram en metro)


Een Flex abonnement loopt een maand, waarbij je de ‘pech’ hebt dat februari maar 28 dagen heeft.

Een abonnement dat je vandaag (29), morgen (30) of dinsdag (31) januari bestelt loopt t/m 28 februari.

Een abonnement dat je op bijv. zaterdag 4 februari bestelt loopt t/m vrijdag 3 maart, per 4 maart gaat dan de volgende maand (al) in.

Voor Weekend Vrij € 34,95 besteld op 1 februari betekent dat je per dag zo’n € 1,25 per dag betaalt. Voor maart (31 dagen) is dat dan zo’n € 1,13 per dag. Maakt verder weinig uit want in beide maanden zitten 4 weekenden.


Even getest, vandaag (30 januari) gewisseld van Basis naar Dal Voordeel (met korting).

Dat kan dus per 28 februari alweer gewijzigd worden.

 


De mail over de factiuur kwam om 0:32 pas… 

Morgen nog even herroepen, maar het werkt! 

 


Ik wil weekend vrij een maand proberen. Dus als ik deze bestel betaal ik 1 maal 34.95 en voor 4 weekenden en daarna kan ik het direkt downgraden naar een daluren abbo met 40% korting?


Ik wil weekend vrij een maand proberen. Dus als ik deze bestel betaal ik 1 maal 34.95 en voor 4 weekenden en daarna kan ik het direkt downgraden naar een daluren abbo met 40% korting?

Hoi anoniemgsbsvxjsb,

Na een maand kun je het abonnement weer wijzigen/downgraden. Overigens worden de kosten altijd per dag berekend. Als je dus een dag “te laat” wijzigt, worden eventueel vooruitbetaalde abonnementskosten weer verrekend.


Ik wil weekend vrij een maand proberen. Dus als ik deze bestel betaal ik 1 maal 34.95 en voor 4 weekenden en daarna kan ik het direkt downgraden naar een daluren abbo met 40% korting?

Dat klopt, als je al een persoonlijke kaart hebt kan je per direct het abonnement nemen en na een maand weer wijzigen (dus bij vandaag bestellen kan je het per 25 oktober weer wijzigen).

Als je het bestellen slim plant heb je zelfs 5 weekenden (bijv. voor 28 september t/m 27 oktober) voor € 34,95 😃

Heb je al NS Flex (met bijv. ingangsdatum de 10e) dan betaal je een deel van die € 34,95 tot 10 oktober, en per de 10e een volledige maand vooruit (maar die kan je dus per bijv. de 25e weer wijzigen). Je betaalt dus altijd alleen voor de dagen dat je het abonnement hebt.


Ik wil weekend vrij een maand proberen. Dus als ik deze bestel betaal ik 1 maal 34.95 en voor 4 weekenden en daarna kan ik het direkt downgraden naar een daluren abbo met 40% korting?

Hoi anoniemgsbsvxjsb,

Na een maand kun je het abonnement weer wijzigen/downgraden. Overigens worden de kosten altijd per dag berekend. Als je dus een dag “te laat” wijzigt, worden eventueel vooruitbetaalde abonnementskosten weer verrekend.

 

Als ik een reis bekijk in de ns reisplanner. Dan zet ns ook de busroute aan het einde van die route erbij. Is de bus in deze reis dan inbegrepen in de totaalprijs onderaan? of geldt dit alleen voor de e-ticket en niet voor nsflex met weekend vrij?


Als ik een reis bekijk in de ns reisplanner. Dan zet ns ook de busroute aan het einde van die route erbij. Is de bus in deze reis dan inbegrepen in de totaalprijs onderaan? of geldt dit alleen voor de e-ticket en niet voor nsflex met weekend vrij?

Bus/tram/metro is op rekening maar zonder korting. Die worden dus gefactureerd. De prijs die de NS Reisplanner toont (bij koop een kaartje) is alleen voor de trein, maar een e-ticket kopen is met NS Flex niet nodig.


Als ik een reis bekijk in de ns reisplanner. Dan zet ns ook de busroute aan het einde van die route erbij. Is de bus in deze reis dan inbegrepen in de totaalprijs onderaan? of geldt dit alleen voor de e-ticket en niet voor nsflex met weekend vrij?

Bus/tram/metro is op rekening maar zonder korting. Die worden dus gefactureerd. De prijs die de NS Reisplanner toont is alleen voor de trein.

Kan ik met een ns flex abbo gewoon de bus instappen inchecken en krijg ik de rekening later? Of moet ik dan reissaldo hebben?


Kan ik met een ns flex abbo gewoon de bus instappen inchecken en krijg ik de rekening later? Of moet ik dan reissaldo hebben?

In bus/tram/metro kan je gewoon met Flex inchecken, de rekening volgt op je vaste factuurdatum. Geen saldo nodig dus, tenzij je een kortingsabonnement voor bus hebt en het BTM deel van Flex uit laat zetten.


Als ik een reis bekijk in de ns reisplanner. Dan zet ns ook de busroute aan het einde van die route erbij. Is de bus in deze reis dan inbegrepen in de totaalprijs onderaan? of geldt dit alleen voor de e-ticket en niet voor nsflex met weekend vrij?

De prijs die genoemd wordt bij “Prijs gehele reis” is de prijs voor de trein zonder korting, samen met de kosten voor de bus. Met Weekend Vrij zijn de kosten voor de trein uiteraard gedekt en betaal je alleen de kosten voor de bus. Als je in de planner op “Meer prijzen” klikt, zie je wat die kosten precies zijn.


Reageer