beantwoord

Ns flex weekend vrij

  • 12 May 2023
  • 2 reacties
  • 276 Bekeken

Goededag ik heb recent ns flex weekend vrij 1e klas gekocht. (onder ouderzijke toestemming) Maar als ik incheck (tijdens geldige periode) geeft de kaartlezer "reizen op rekening" aan. Dit snap ik niet. Ik zou graag willen weten dat dit zo hoort of niet (vrijdag na 18:30 uur)

icon

Beste antwoord door Robert B 12 May 2023, 19:03

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dit klopt, NS Flex staat op je kaart als ‘Reizen op Rekening NS’ en het systeem bepaalt later de prijs aan de hand van het tijdstip van je reizen en welk abonnement je hebt. Een paaltje of poortje weet dat niet, die zien alleen NS Flex (Reizen op Rekening dus).

Een voordeel hiervan is dat je van abonnement kunt wisselen zonder dat je langs een automaat hoeft. Ook is voor Samenreiskorting en een tijdelijke Klassewissel geen automaat meer nodig.

Als je dus doordeweeks 1e klas wilt reizen kan je dat eenvoudig aan zetten in de NS app of Mijn NS website. Heb je geen 40% korting doordeweeks, dan kan je daar ook Samenreiskorting aan zetten en met iemand anders met een abonnement mee reizen met 40% korting.

Reputatie 5

Hoi Cheese. Robert heeft je al antwoord gegeven maar ik wil het even bevestigen. Want ik vond het ook verwarrend.

Ik heb hetzelfde abonnement als jij. Altijd geeft de kaartlezer “reizen op rekening” aan, of het abonnement nu geldt of niet. Je moet dus zelf in de gaten houden op welke dag/tijd je incheckt en wat voor kosten je dan kan verwachten, en in welke klasse je kan gaan zitten.

Ik zou graag willen zien wanneer ik 1e klas ben ingecheckt en wanneer 2e klas. Maar dat is op dit moment met deze abonnementen dus technisch niet mogelijk.

En, zoals Robert ook al zei, je kan makkelijk een klassewissel doen tot 15 minuten na inchecken via de website of app. Vind ik zelf erg handig als ik doordeweeks na instappen merk dat het ontzettend druk is.

Reageer