Skip to main content

Beste , ik heb vanmiddag een flex weekend vrij abonnement afgesloten. Ik had gehoopt dat deze al vrijdag 5 mei inging. Nu gaat deze 6 mei in.  Is het mogelijk deze 1 dag te vervroegen. Ik heb betaald

Welkom bij de NS Community!

Bij een bestelling i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart gaat het abonnement (minimaal) 7 dagen na besteldatum in.

Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met de Klantenservice om je bestelling te herroepen, zie https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/bedenktijd.html

En bestel je een losse nieuwe ov-chipkaart via https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen

Als je die vandaag bestelt heb je hem dinsdag of woensdag, en kan je het Flex abonnement daarop aanvragen (ingangsdatum 5 mei maar eerder mag ook natuurlijk). Na het ophalen bij een automaat (supermarkt kan ook) kan je er dan mee reizen.

Als je via OV-chipkaart alsnog de kaart mét je Flex abonnement krijgt kan je die als reserve houden. Je kunt daarmee op rekening reizen maar zonder korting. Eventueel kan je Flex daarvan af halen via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen


Bij bestellen van een abonnement op een nieuwe kaart krijg je de eerst mogelijke ingangsdatum te zien, welke ca. 5 werkdagen na de besteldatum is. In jouw geval is dat 6 mei. Deze datum kan niet vervroegd worden. Die 5 dagen zijn nodig voor productie, abonnement er op zetten en versturen.


Bij herroepen van je bestelling van de kaart met abonnement zal je de kaart waarschijnlijk alsnog krijgen, maar staat het abonnement op Basis.

Prima, want als er geen kosten zijn krijg je tegenwoordig ook geen facturen meer.

Helaas kan je het abonnement op die kaart niet voortijdig beëindigen/wijzigen dus heb je een nieuwe kaart nodig (dat kost je € 7,50). Op die kaart -die je binnen een paar werk/postbezorg dagen wel hebt, dus vandaag besteld dinsdag/woensdag in huis- kan je per direct NS Flex aanvragen.


Reageer