NS Flex Weekend Vrij + de bus | NS Community
beantwoord

NS Flex Weekend Vrij + de bus

  • 15 February 2022
  • 6 reacties
  • 5717 Bekeken

Ik heb afgelopen vrijdag een NS Flex Weekend Vrij abonnement genomen, maar buiten mijn studenten OV heb ik niet echt verstand van OV abonnementen.

Nu is mijn vraag dus; hoe zit het met de bus en bijv. tram met dit abonnement?

Ik dacht dat ik met al het OV gratis kon reizen, maar nu zie ik staan dat ik voor mijn busrit gewoon ook nog moet betalen bovenop de kosten van mijn abonnement.. Als dit inderdaad het geval is ga ik waarschijnlijk het abonnement opzeggen, want ik reis meer met de bus, dus als dat niet “gratis” is (naast de abbo kosten) heb ik er niet veel aan.

icon

Beste antwoord door MoDe 15 February 2022, 16:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een NS Flex abonnement is een trein abonnement en geeft alleen korting of vrij reizen bij treinreizen. Voor een bus abonnement moet je bij je busmaatschappij zijn. In de productvoorwaarden van NS Flex is wel te lezen dat er ook plannen zijn voor BTM abonnementen die dus in bus, tram en metro gelden.

Een NS Flex abonnement staat in die voorwaarden omschreven als “Ieder NS Flex abonnement is een op zichzelf staande overeenkomst met betrekking tot het met korting kunnen reizen in het openbaar vervoer met de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht… Helaas ben jij niet de enige die de voorwaarden niet (goed) heeft gelezen en dacht een trein abonnement incl. overige OV aangeschaft te hebben. Bij NS flex weekend schaf je een abonnement aan waarbij je van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4 uur zonder bijbetaling met de trein kunt reizen en waarbij van treinreizen buiten het weekend en het overige OV het volledige tarief achteraf via maandelijkse incasso wordt geïnd.

Flex gaat niet goed samen met SRP, heb je deze dan ook niet samen op een kaart staan?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het na een maand weer opzeggen, herroepen is ook mogelijk maar dan worden de reizen die u er eventueel mee heeft gemaakt wel verrekend tegen het normale tarief.

U kunt met dit abonnement wel vier. en als u geluk heeft vijf,  weekenden overal naar toe met de trein.

 

Zie de opmerking van Mode over het samengaan met uw SRP.

 

Reputatie 7
Badge +3

Het staat inderdaad in de voorwaarden dat een NS Flex abonnment alleen geldt voor reizen met de trein, is maar het zou ook wat duidelijker op website / webshop kunnen staan, zeker gezien het feit dat er al meerdere keren een vraag danwel klacht over is geweest. "Maak dan bv van “Onbeperkt reizen in het weekend” “Onbeperkt reizen met de trein in het weekend". 

Ik dacht… Helaas ben jij niet de enige die de voorwaarden niet (goed) heeft gelezen en dacht een trein abonnement incl. overige OV aangeschaft te hebben. Bij NS flex weekend schaf je een abonnement aan waarbij je van vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4 uur zonder bijbetaling met de trein kunt reizen en waarbij van treinreizen buiten het weekend en het overige OV het volledige tarief achteraf via maandelijkse incasso wordt geïnd.

Flex gaat niet goed samen met SRP, heb je deze dan ook niet samen op een kaart staan?

Heb mijn SRP stopgezet in december aangezien ik momenteel geen studie volg, dus dat is allemaal prima geregeld, ik had inderdaad de voorwaarden moeten lezen.

Het was een beetje een impuls aankoop i.v.m. een vriendin die zei dat het slim was om dat aan te schaffen om naar bijv grote steden te gaan voor uitjes.

Dankjewel voor je antwoord !!

Reputatie 7
Badge +3

Met impuls aankopen kun je wel eens de mist ingaan. Maar op zich heeft die vriendin wel gelijk, als je regelmatig in het weekend voor uitjes reist naar andere steden die redelijk ver van je woonplaats zijn en je met de trein gaat kan het slim zijn een NS Flex Weekend Vrij abonnement aan te schaffen. Maar het is dan wel aan te raden om goed te kijken wat je koopt en of het in jouw geval voordelig is. 

Reageer