beantwoord

NS flex weekend vrij vraag

  • 16 October 2023
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Ik heb sinds 15 oktober het abbonement NS Flex Weekend Vrij. Kan ik het abbonement nu al stopzetten, of pas vanaf 15 november?

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 October 2023, 15:58

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Er moet minimaal een maand verstreken zijn sinds de aanschaf. Als u het gisteren hebt aangeschaft, dan kunt u het op 15 november voor het eerst stopzetten. U kunt niet van tevoren doorgeven dat u het per 15 november wilt stopzetten.

Als u het abonnement bij nader inzien niet wilt, dan kunt u wel gebruikmaken van het herroepingsrecht om de aanschaf ongedaan te maken.

Als je herroept moet je eventueel gisteren en vandaag gemaakte ritten dan uiteraard wel alsnog tegen vol tarief betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Er is hier eerder aangegeven dat er ook wel aangeboden wordt om die nog wel onder het abonnement te laten vallen en dan ook de abonnementskosten voor die dagen in rekening te brengen. Eigenlijk hetzelfde als gewoon stopzetten, maar dan binnen de herroepingsperiode.

Badge +3

Er is hier eerder aangegeven dat er ook wel aangeboden wordt om die nog wel onder het abonnement te laten vallen en dan ook de abonnementskosten voor die dagen in rekening te brengen. Eigenlijk hetzelfde als gewoon stopzetten, maar dan binnen de herroepingsperiode.

Volgens mij wordt het niet ‘aangeboden’ maar nogal willekeurig toegepast, zal wel aan de medewerker liggen die het regelt.

De laatste keer (een maand of twee geleden) kreeg ik via het formulier de volledige abonnementskosten terug. Wel zo prettig, want er was niet met het abonnement gereisd.

Reageer