Skip to main content

Ik heb een NSFlex weekend vrij besteld en bij bestelling kon ik deze pas de weekend van 12 Oct laten ingaan. Mischien omdat de aanvraag en de pas een week duurt. Maar ik kreeg hem al binnen 4 dagen. Is het mischien mogelijk om mijn abbo morgen al 5-6 October te laten ingaan?

Nee, het abonnement kan niet eerder ingaan. Je zult moeten wachten tot 12 oktober. Je kunt wel al met de pas tegen vol tarief reizen.


Dan ga ik vanmiddag mijn abbonement cancelen. Ik heb 14 dagen bedenktijd.


Er kan pas iets met een abonnement gedaan worden wanneer deze actief is. Je zal echt moeten wachten met óf reizen onder de voorwaarden óf opzeggen tot het abonnement is ingegaan. Een inactief abonnement is voor de klantenservice niet werkzaam, ben ik bang.


Er kan pas iets met een abonnement gedaan worden wanneer deze actief is. Je zal echt moeten wachten met óf reizen onder de voorwaarden óf opzeggen tot het abonnement is ingegaan. Een inactief abonnement is voor de klantenservice niet werkzaam, ben ik bang.

Dat klopt, je kunt het pas opzeggen zodra je de nieuwe kaart hebt en het abonnement verwijderd hebt van die kaart. Dat zou nu al kunnen lijkt me!

Vervolgens verwijder je (vandaag) NS Flex van de kaart en kunt per morgen Weekend Vrij bestellen.


Er kan pas iets met een abonnement gedaan worden wanneer deze actief is. Je zal echt moeten wachten met óf reizen onder de voorwaarden óf opzeggen tot het abonnement is ingegaan. Een inactief abonnement is voor de klantenservice niet werkzaam, ben ik bang.

Dat klopt, je kunt het pas weer opzeggen zodra je de nieuwe kaart hebt en het abonnement verwijderd hebt van die kaart. Dat zou nu al kunnen lijkt me!

Vervolgens verwijder je NS Flex van de kaart en kunt per direct (of de volgende dag) Weekend Vrij bestellen.

Het abonnement gaat pas 12 oktober in.


Het abonnement gaat pas 12 oktober in.

Ja, maar omdat het om een nieuwe kaart gaat en die al aangekomen is staat daar al NS Flex (Basis) op, en dat kan gewoon verwijderd worden (lijkt me). Maar goed, gevalletje computer says no dus.


Dus als ik het goed begrijp kan ik de weekend vrij abbo pas opzeggen als hij actief wordt op 12 October?

 

Dus nu een andere abbo op de kaart zetten is niet mogelijk?


Dus als ik het goed begrijp kan ik de weekend vrij abbo pas opzeggen als hij actief wordt op 12 October?

Dus nu een andere abbo op de kaart zetten is niet mogelijk?

Probeer het gerust (graag zelfs, ben wel benieuwd) maar ik vermoed dat het systeem zal klagen dat er al een ander abonnement op de kaart staat (ook al is dat nog niet actief).

Het zou zomaar kunnen lukken, en dan kan jij morgen op pad met Weekend Vrij op je gloedjenieuwe kaart.

Dan moet je nog wel op 12 oktober die andere bestelling van Weekend Vrij ongedaan moeten maken via de Klantenservice, anders betaal je dubbel.

Vandaag of morgen de Klantenservice bellen en zeggen dat je een (nieuwe) kaart hebt met NS Flex en daarop Weekend Vrij (ingangsdatum 05-10) wilt zou volgens mij moeten kunnen, maar als @Laura NS zegt dat het niet op die manier lukt geloof ik dat ook wel.


Reageer