beantwoord

NS FLex weekend vrij wijzigen

  • 15 July 2023
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

Hoi,

 

Ik heb een NS Flex weekend vrij abbonement, met een ingangsdatum van 06-04-2023. Deze wordt ook rond die datum afgeschreven. Nu is het vandaag 15 juli, ik wil dit abbonement zo snel mogelijk wijzigen naar dal voordeel abbonement (maar van mijn weekend vrij abbonement nog wel optimaal gebruik van maken als ik hier recht op heb.) Op welke datum moet ik dit wijzigen? Of kan ik dit nu ook al doen dat ik tot 6 augustus de weekenden nog gratis reis? Hoe zit dit?

icon

Beste antwoord door Melissa NS 15 July 2023, 12:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Wijzigen kan vanaf 30 dagen na ingang. Hierna maakt de ingangsdatum niet meer uit en zit je dus ook niet vast aan die 6e van de maand. Bij een wijziging gaat het nieuwe abonnement direct in, binnen een uur geloof ik. De kosten van je oude abonnement tot deze dag, en je nieuwe abonnement vanaf deze dag, worden verrekend op een nieuwe factuur.

Best flexibel 😅

Maar je zegt ook dat je tot 6 augustug nog weekend vrij wil gebruiken en daarna wil wijzigen? Die keuze is dus aan jou. Let er wel op; dat je na een wijziging weer 30 dagen “afkoelperiode” hebt tot je opnieuw mag wijzigen, tenzij je naar het gratis Flex Basis bent gegaan, dan is er geen afkoelperiode.

Goedemorgen Ingebov, welkom op de NS Community!

Je kan het NS Flex abonnement na 30 dagen al wijzigen naar een een ander NS Flex abonnement. Gebruik je niet de gehele maand jouw NS Flex Weekend Vrij abonnement en ga je jouw abonnement wijzigen naar een goedkoper abonnement zoals NS Flex Dal Voordeel dan, krijg je een deel van jouw abonnementskosten terug van jouw NS Flex Weekend Vrij abonnement. Omdat je niet de gehele maand gebruik hebt gemaakt van dit abonnement. Echter is er ook een optie om 40% korting in de daluren (doordeweeks) toe te voegen aan jouw NS Flex Weekend Vrij abonnement voor € 3,40 extra per maand.

Badge +3

Toevoegen van de dalurenkorting aan Weekend Vrij (voor € 3,40 per maand) kan via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4/options en is per direct actief.

Als je dat vandaag (15 juli) doet kan je per 15 augustus weer wijzigen, mocht je na die tijd geen Weekend Vrij meer wllen. Je bestelt dan Dal Voordeel via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/abonnement/dal-voordeel

Je factuurdatum blijft de 6e van de maand, dus bij een wijziging van Weekend Vrij naar Dal Voordeel op 15 augustus krijg je (binnen enkele dagen, via een tussentijdse factuur) de kosten van Weekend Vrij terug voor 15 augustus t/m 5 september.

Reageer