beantwoord

NS Flex wijzigen en betaling

  • 21 July 2023
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Mijn vraag is of bij het wijzigen van NS Flex Traject Vrij (of een ander Flex abonnement) naar Basis op de eerste dag dat gewijzigd kan worden die dag ook nog wordt gefactureerd. Tot op heden kan ik dat nergens vinden.

Wat is het geval? Ik heb een Traject Vrij laten starten op maandag 3 juli. Dus kan ik vanaf donderdag 3 augustus wijzigen naar een ander Flex abonnement. Omdat ik dan enkele dagen niet reis, is het voordelig om op 3 augustus tijdelijk naar Basis te gaan en later weer naar Traject Vrij. Echter maakt het daarbij uit of 3 augustus ook nog wordt meegeteld en gefactureerd. Hoe werkt dit? Is dit afhankelijk van het tijdstip van opzeggen of een reis die nog voor het wisselen wordt gemaakt? Of zit het nog anders?

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 July 2023, 20:17

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Het abonnement na de wijziging wordt gefactureerd voor de dag van wijziging. Bij een wijziging naar NS Flex Basis (= NS Flex zonder abonnement) worden er voor die dag geen abonnementskosten gerekend.

Reizen die op de dag van wijziging worden gemaakt vóór het wijzigen, worden gefactureerd volgens het oude abonnement. Als u dus op 3 augustus een reis maakt op uw afgekochte traject en daarna wijzigt naar NS Flex Basis, dan kost de reis niets en betaalt u ook geen abonnementskosten voor die dag.

Badge +3

Zie het gemarkeerde antwoord. Voordeeltje van NS Flex!

Je reiskosten (bij Traject Vrij zijn die er natuurlijk niet) en dan wisselen/pauzeren naar Basis op 3 augustus (eerst mogelijke datum) betaal je de abonnementskosten voor 3 augustus niet (en krijgt een nulfactuur per 4 augustus).

Niet verder vertellen, ook al zal het verder niet zoveel uitmaken 😅

Maar bij 1e klas Altijd Vrij + ICd toeslag (€ 669,30 per maand) scheelt het je zomaar € 22,31 voor die ene dag door op tijd te wisselen (na je laatste reis dus, geen abonnementskosten voor die dag).

Reageer