Ik heb nu een NS Flex Dal Voordeel. Ik wil dit wijzigen naar een NS Traject Vrij abonnement. Daarnaast wil ik een kortingsabonnement voor de bus van het GVB hebben.
Dit alles moet morgen ingaan. Ik wil niet dat dit vandaag ingaat, omdat ik vandaag niet (meer) zal reizen.
Hoe regel ik dat?
Beste antwoord door Robert B
Staat dat GVB abonnement er al op dan?
Nee, daarom kreeg ik die foutmelding bij het bestellen van dit abonnement.
Oh, dan geeft GVB dus een foutmelding en moet je bij hen zijn (servicebalie). Zonder Flex BTM zou wat je wilt namelijk geen enkel probleem moeten zijn.
Je zult daarvoor het BTM deel van Flex uit moeten laten zetten (van je kaart verwijderen) want anders werkt het GVB abonnement niet.
Je kunt vandaag al contact opnemen met de NS voor het verwijderen van Flex BTM, dat bevestig je dan morgen bij een automaat.
De wissel van Dal Voordeel naar Dal Vrij kan je gewoon op elk moment doen, daarvoor hoef je niet langs een automaat en of je Flex BTM heb staat daar los van.
Het GVB avonnement haal je op op zodra het beschikbaar is.
Wijzigingen bij Flex gaan direct in. Je kunt dus morgenochtend je abonnement wijzigen naar Traject Vrij. Dit zal dan direct actief zijn.
Een GVB-abonnement toevoegen is lastiger. Meerdere abonnementen op dezelfde OV-chipkaart kan problemen opleveren. Je zou aan de klanteNService kunnen vragen om Flex voor bus/tram/metro te deactiveren. Dan is het wellicht wel mogelijk. Maar dat moet wel bij een automaat bevestigd worden.
@Robert B , ik vraag niet om een wissel van Dal Voordeel naar Dal Vrij, maar naar Traject Vrij.
Het BTM deel is al losgekoppeld van mijn NS Flex, toch krijg ik de melding:
Op jouw huidige OV-chipkaart staat een actief reisproduct dat niet gecombineerd kan worden met jouw geselecteerde product(en). Je kunt verder gaan met de bestelling wanneer het product op je OV-chipkaart geëindigd is. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Nee, daarom kreeg ik die foutmelding bij het bestellen van dit abonnement.
Oh, dan geeft GVB dus een foutmelding en moet je bij hen zijn (servicebalie). Zonder Flex BTM zou wat je wilt namelijk geen enkel probleem moeten zijn.
Tja, OV-chipkaart kan je natuurlijk niet helpen met (combinaties van) abonnementen of foutmeldingen op websites van NS of GVB, maar het is in dit geval duidelijk dat je bij GVB moet zijn.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.