beantwoord

NS Flex zonder korting

  • 13 April 2024
  • 12 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een NS Flex abonnement dat ik maandelijks betaal. Ik krijg echter niet de aangeboden korting als ik een kaartje koop in de ns-app.

 

Moet ik iets anders doen dan inloggen op de app?

Alvast bedankt.

 

Pidget

 

icon

Beste antwoord door Momo 13 April 2024, 15:59

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je een kortingsabonnement hebt kun je niet voor jezelf een kaartje met korting kopen. Je abonnement staat op je OV-chipkaart (als dit niet zo is moet je het nog bij een automaat op je kaart activeren) en je korting krijg je door in te checken met je kaart bij een poortje of paaltje. En aan het eind van de reis check je ook weer uit met de kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, je moet iets anders dan inloggen met de app. Je moet met de ov-chipkaart waar het abonnement op staat inchecken op het station waar jouw reis begint en uitchecken op het station waar jouw reis eindigt. Dit staat gewoon op de website en in de voorwaarden.

Badge +3

Welkom @Pidget bij de NS Community!

Het verbaast me echt hoeveel mensen met een kortingsabonnement dachten dat het prima (of nodig) was om voor zichzelf e-tickets met reductie te kopen. 🙄

En dat dat nu ineens niet meer kan. En dat ze daar nooit op gewezen zijn bij {kuch} controle in een trein… 

Een abonnement op je ov-chipkaart is geen ‘zichtbewijs’ zoals vroeger (héél vroeger, een stamkaart met foto en stempel) om kaartjes met korting te mogen kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Een abonnement op je ov-chipkaart is geen ‘zichtbewijs’ zoals vroeger (héél vroeger, een stamkaart met foto en stempel) om kaartjes met korting te mogen kopen.

Ik schat zo in dat degenen die samenreiskorting voor zichzelf kochten ipv inchecken met ov-chipkaart met abonnement te jong zijn om met een stamkaart gereisd te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Een abonnement op je ov-chipkaart is geen ‘zichtbewijs’ zoals vroeger (héél vroeger, een stamkaart met foto en stempel) om kaartjes met korting te mogen kopen.

Zo heel vroeger was het niet. Pas vanaf juli 2014 zijn er geen papieren kaartjes met korting meer in de automaat te koop en moest je met een abonnement inchecken en op saldo reizen, daarvoor kocht je wel een los kaartje met 40%.  Samenreiskorting kon vanaf juli 2014 alleen maar op de OV-chipkaart geladen worden. Pas later kwamen er ook e-tickets voor Samenreiskorting voor reizigers die geen OV-chipkaart hadden. En daar is het denk ik misgegaan, het was een tijd zo dat als je vanuit de reisplanner een e-ticket wilde kopen, je daar ook de mogelijk kreeg om een Samenreisticket met 40% te kopen, wat denk ik een groep onwetende reizigers gedaan heeft ipv in te checken met hun abonnement. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik schat zo in dat degenen die samenreiskorting voor zichzelf kochten ipv inchecken met ov-chipkaart met abonnement te jong zijn om met een stamkaart gereisd te hebben.

Of ze zijn nog niet zo lang in Nederland. Er zijn hier ook regelmatig vragen over die in het Engels gesteld worden, mogelijk door mensen die nieuw zijn in ons land en niet precies weten hoe het reizen met de OV-chipkaart werkt. 

Badge +3

.

 

Of ze zijn nog niet zo lang in Nederland. Er zijn hier ook regelmatig vragen over die in het Engels gesteld worden, mogelijk door mensen die nieuw zijn in ons land en niet precies weten hoe het reizen met de OV-chipkaart werkt. 

Het probleem is niet de OV-chipkaart maar die onbegrijpelijke, overbodige meereisregeling. Voor samenreizen zijn er al groepstickets.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is niet de OV-chipkaart maar die onbegrijpelijke, overbodige meereisregeling. Voor samenreizen zijn er al groepstickets.

Gezien meerdere vragen hier op de community zijn er allerlei mensen die gewoon echt niet weten dat je met een kortingsabonnement moet inchecken en denken dat je via de app een kaartje met korting moet of kan kopen. Dat zo'n kaartje met korting een Samenreisticket is die je als abonnementhouder zelf niet mag gebruiken hebben ze blijkbaar niet door. Daarnaast zijn er vragen geweest van mensen die geen Samenreisticket hebben gekocht maar alleen vragen waarom ze geen kaartje met korting kunnen kopen als ze in de app hebben aangegeven dat ze een kortingsabonnement hebben. 

Reputatie 7
Badge +4

In Duitsland werkt het zo met de Bahncard 25. Die heeft zo ongeveer dezelfde populariteit als Dalvoordeel hier, Daar moet je altijd een kaartje bijkopen.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is niet de OV-chipkaart maar die onbegrijpelijke, overbodige meereisregeling. Voor samenreizen zijn er al groepstickets.

Gezien meerdere vragen hier op de community zijn er allerlei mensen die gewoon echt niet weten dat je met een kortingsabonnement moet inchecken en denken dat je via de app een kaartje met korting moet of kan kopen. Dat zo'n kaartje met korting een Samenreisticket is die je als abonnementhouder zelf niet mag gebruiken hebben ze blijkbaar niet door. Daarnaast zijn er vragen geweest van mensen die geen Samenreisticket hebben gekocht maar alleen vragen waarom ze geen kaartje met korting kunnen kopen als ze in de app hebben aangegeven dat ze een kortingsabonnement hebben. 

En toch stond er bij het knopje in de app samenreisticket kopen dat het ticket geldig was bij samenreizen met abonnementhouder.

Nu is dat knopje verdwenen en komen de vragen.

Reputatie 7
Badge +3

En toch stond er bij het knopje in de app samenreisticket kopen dat het ticket geldig was bij samenreizen met abonnementhouder.

Nu is dat knopje verdwenen en komen de vragen.

Er waren hiervoor ook al vragen, van mensen die in hun app hadden aangegeven dat ze Dal Voordeel hadden en waarom ze geen kaartjes met 40% korting konden kopen. Het verschil is dat er nu meer vragen komen, en die komen van mensen die dus eerst Samenreistickets kochten en dat nu niet meer kunnen.

Reageer