NS kan niet tellen? | NS Community
beantwoord

NS kan niet tellen?

  • 28 November 2022
  • 11 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Zaterdag kreeg ik een mail die (na de aanhef) begon met:

"Bedankt dat u al ruim een jaar NS-klant bent.”

Aangezien ik al bijna 30 jaar klant ben (met doorlopend een voordeelurenkaart), komt dat toch wel wat vreemd over. Of wat is er ruim een jaar geleden dan gebeurd?

icon

Beste antwoord door Laura NS 28 November 2022, 09:52

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Dertig jaar is toch ook ruim een jaar? Ok, zeer ruim een jaar, maar toch 😁

Reputatie 7
Badge +1

Dertig jaar is toch ook ruim een jaar? Ok, zeer ruim een jaar, maar toch 😁

Zonder een wetenschappelijke discussie te beginnen is ruim een jaar toch echt iets anders dan 30 jaar. Ruim een jaar wil toch echt een periode aangeven tussen één en twee jaar, waarbij het dan ook nog dichter bij de één jaar is.

Dat kan misschien te maken hebben met de migratie van sommige producten (OV-fiets/Dal Voordeel?). Wel wat gek inderdaad, als je al zolang klant bent. Het lijkt een foutief automatisch proces.

Zaterdag kreeg ik een mail die (na de aanhef) begon met:

"Bedankt dat u al ruim een jaar NS-klant bent.”

Aangezien ik al bijna 30 jaar klant ben (met doorlopend een voordeelurenkaart), komt dat toch wel wat vreemd over. Of wat is er ruim een jaar geleden dan gebeurd?

Wellicht een jaar klant bij NS Flex of zo?

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan misschien te maken hebben met de migratie van sommige producten (OV-fiets/Dal Voordeel?). Wel wat gek inderdaad, als je al zolang klant bent. Het lijkt een foutief automatisch proces.

Ik ben zo'n 40 jaar klant, maar de telling begint bij NS bij ingang van nieuw (of wijziging) abonnement. Dus volgens NS ben ik sinds eind 2020 klant toen ik mijn VDU omzette.

De verwachting is dat ik ook die mail die naar ‘nieuwe’ klanten gaat niet zal krijgen. De acties met upgrades en meerreiskaarten hebben mij niet bereikt. Kreeg wel aankondiging dat abonnementsgeld wordt afgeschreven….

Reputatie 7
Badge +1

Dat kan misschien te maken hebben met de migratie van sommige producten (OV-fiets/Dal Voordeel?). Wel wat gek inderdaad, als je al zolang klant bent. Het lijkt een foutief automatisch proces.

Waarom verbaast mij dat totaal niet bij NS?

Reputatie 7

Zaterdag kreeg ik een mail die (na de aanhef) begon met:

"Bedankt dat u al ruim een jaar NS-klant bent.”

Aangezien ik al bijna 30 jaar klant ben (met doorlopend een voordeelurenkaart), komt dat toch wel wat vreemd over. Of wat is er ruim een jaar geleden dan gebeurd?

Ik heb al eerder dit jaar zo'n mail gehad. Ik moest erom lachen, ben al 31 jaar vaste klant. Ruim een jaar geleden ging ik echter over van Dal Vrij naar Flex Dal Vrij. Voila, nieuwe klant 🤣

Reputatie 7
Badge +1

Aangezien ik al bijna 30 jaar klant ben (met doorlopend een voordeelurenkaart), komt dat toch wel wat vreemd over. Of wat is er ruim een jaar geleden dan gebeurd?

Wellicht een jaar klant bij NS Flex of zo?

Nee niet eens, mijn abonnement is nog niet verflext.

Is het misschien ruim een jaar geleden dat VDU is omgezet naar Dal Voordeel?

Aangezien ik al bijna 30 jaar klant ben (met doorlopend een voordeelurenkaart), komt dat toch wel wat vreemd over. Of wat is er ruim een jaar geleden dan gebeurd?

Wellicht een jaar klant bij NS Flex of zo?

Nee niet eens, mijn abonnement is nog niet verflext.

Is het misschien ruim een jaar geleden dat VDU is omgezet naar Dal Voordeel?

Dat denk ik eerder, inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

In een mail die ik enkele maanden geleden ontving klopt het ook niet. Daarin werd wel excliticiet over NS Flex gesproken. In die mail stond dat ik (toen) anderhalf jaar NS Flex had. Klopt niet. Ik ben in juni 2019 gewijzigd van Traject Vrij naar Flex en heb dit in juni 2022 in zijn geheel opgezegd en van de kaart verwijderd. Daarnaast heb ik in november 2021 tijdens de actie 1 maand Flex Dal Voordeel gratis een nieuw Flex abonnement met gratis nieuwe kaart besteld met ingangsdatum 1 december. Dat eerste Flex (Basis) abonnement was kort voor het ontvangen van de mail opgezegd en van de kaart verwijderd en heb ik 3 jaar gehad, dat tweede Flex abonnement (toen ook Basis) liep toen nog niet eens 1 jaar, misschien een maand of 7. Hoe NS dan aan anderhalf jaar kwam is me ook een vraag. Dus Flex 1 langer dan anderhalf jaar en was toen al opgezegd en Flex 2 korter dan anderhalf jaar. 

Het maakt me verder niet veel uit, maar het staat gewoon heel slordig als je dergelijke mails krijgt die gewoon niet kloppen. Dan denk ik, stuur dan die mail gewoon niet of geef niet aan hoelang iemand klant is als het toch niet klopt. 

Badge +3

Bij het bestellen van een (Flex of ander) abonnement krijg je wel een nieuw overeenkomstnummer, maar je klant/relatienummer blijft hetzelfde (dat van je Mijn NS account).

Reageer