beantwoord

NS OV Chipkaart kwijt klantenservice adres

  • 5 January 2024
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

Hi,

Op 22-12-2023 heb ik bij O.V. Chipkaart.nl aangegeven dat mijn NS OV Chipkaart met NS Flex Weekend Vrij kwijt was geraakt, en toen heb ik OV Chipkaart gebeld en hem laten blokkeren en een nieuwe aangevraagd voor € 11,- één dag later kreeg ik door dat mijn OV Chipkaart was gevonden bij de Albert Heijn, ik heb hem toen opgehaald alleen hij was geblokkeerd dus ik kon hem niet meer gebruiken.

De nieuwe OV-Chipkaart is nog steeds niet aangekomen we leven nu op 05-01-2024 en ondertussen loopt mijn NS Weekend Vrij Flex abonnement gewoon door en kan ik er geen gebruik van maken. 

NS Stelde voor dat ik dan van Coupons gebruik kon maken maar ik heb helaas nog een ouderwetse mobiele GSM telefoon (Geen Smart I Phone etc) en ook geen printer hier helaas.

Dan zei de NS je kunt een deel van je abonnement terug vragen aan O.V.Chipkaart (onder gederfd reisgenot) ik heb O.V. Chipkaart gebeld en die verwijzen weer terug naar de NS enz enz.. Hoe krijg ik een deel van mijn abonnement kosten terug?

Als ik naar OV-Chipkaart ga om hun contact formulier in te vullen zie ik :

Deze pagina is (tijdelijk) niet beschikbaar. Zorg dat je javascript en cookies hebt ingeschakeld in je browser. The requested URL is temporarily unavailable. Please insure javascript and cookies are enabled

Support ID is: < 2140099284966724886>

Iemand een e-mail adres van OV Chip ? Of iemand die weet hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
Alvast bedankt !!

icon

Beste antwoord door Melissa NS 5 January 2024, 21:28

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Dat is wel een lastige situatie maar voor in ieder geval drie reizen in elk kalenderjaar kan je gewoon op een bakpas reizen en daarna de kosten claimen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

OV-chip is ook bereikbaar via 0900 0980 (of 030 751 5155 optie 3) op werkdagen van 7.30-21.30 en in het weekend van 10.00-16.00

Goedenavond Daniel1980,

Het is niet mogelijk om een deel van jouw abonnementskosten terug te vragen. 

Als je contact op neemt met onze klantenservice via telefoon, chat, Facebook of Twitter kan mijn collega je helpen met het tijdelijk reisrecht zodat je alsnog gebruik kan maken van jouw abonnement.

Mocht je in de afgelopen periode al reiskosten hebben gemaakt waarbij je normaal gesproken gebruik had gemaakt van jouw abonnement, dan kan je deze kosten terug vragen via dit formulier: Aanvraag Geld Terug vergeten, verloren of gestolen abonnement | NS. Kies bij '’reden van declaratie'’ voor '’verloren of gestolen abonnement'’. Voor elke apart vervoersbewijs dien je een nieuw formulier in te vullen.

Goedenavond Daniel1980,

Het is niet mogelijk om een deel van jouw abonnementskosten terug te vragen. 

Als je contact op neemt met onze klantenservice via telefoon, chat, Facebook of Twitter kan mijn collega je helpen met het tijdelijk reisrecht zodat je alsnog gebruik kan maken van jouw abonnement.

Mocht je in de afgelopen periode al reiskosten hebben gemaakt waarbij je normaal gesproken gebruik had gemaakt van jouw abonnement, dan kan je deze kosten terug vragen via dit formulier: Aanvraag Geld Terug vergeten, verloren of gestolen abonnement | NS. Kies bij '’reden van declaratie'’ voor '’verloren of gestolen abonnement'’. Voor elke apart vervoersbewijs dien je een nieuw formulier in te vullen.

Hi Goedenavond @Melissa NS 
Dat is vreemd dat jij zegt dat het niet mogelijk is om een deel terug te vragen en je collega van de NS aan de telefoon zegt dat dit normaal gesproken wel kan, alleen de fout ligt niet bij de NS maar bij OV Chipkaart.nl vandaar dat je collega ook verwees naar OV Chipkaart.nl 
(Normaal gesproken duurt een nieuwe Chipkaart 3 werkdagen erover en nu is het al 3 weken onderweg.) OV Chipkaart zegt nu ook aan de telefoon dat de nieuwe Chipkaart nu ook geblokkeerd is en ik weer 3 dagen moet wachten op een nieuwe, weer terug bij af.

@Robert B 
Met de bankpas reizen kan je geen 1e klas mee reizen en daar heb ik wel voor gekozen bij mijn flex weekend vrij, wegens drukte. 

NS zelf blijft zeggen dat OV-Chipkaart een gedeelte van mijn Flex abonnement moet vergoeden alleen ik kan nog steeds niet op de website van OV-Chipkaart komen ook niet via de link die je gaf.

Deze pagina is (tijdelijk) niet beschikbaar. Zorg dat je javascript en cookies hebt ingeschakeld in je browser. The requested URL is temporarily unavailable. Please insure javascript and cookies are enabled

Support ID is: < 2140099284967112087>

Groeten, Daniel.

Reageer