Ik wilde vorige week op station Amsterdam-Zuid een OV-fiets huren. Eerst de app geïnstalleerd, en vervolgens 1ct geprobeerd over te maken. Dat lukte niet, dus geen abonnement, dus geen fiets. Thuis alsnog geprobeerd, lukte weer niet, dus klanten-servive gebeld. Daar zeiden ze dat het abonnement al op mijn OV-chip-kaart stond, en dat ik het alleen nog hoefde te activeren bij een kaart-automaat. Eergisteren geprobeerd, maar er stond geen ‘bestelling’ op mijn kaart. Dus toen maar met eigen fiets in de trein (2 x €8,50). Vandaag weer gebeld met klanten-service. Bij de eerste 3 pogingen eerst een kwartier in de wachtrij, toen werd de verbinding verbroken. Bij de 4e poging, na een kwartier in de wachtrij, moest de medewerker eerst m'n naam, adres, email, kaartnummer, én IBAN weten. Na het probleem te hebben uitgelegd werd ik eerst weer minuten lang on hold gezet. Uiteindelijk ging ze het contract, inclusief alle voorwaarden, mondeling door de telefoon voorlezen. Na mijn ja-woord te hebben gegeven heb ik uiteindelijk een mail ontvangen waarin staat dat het abonnement op mijn kaart staat. We zullen zien… Al met al uren bezig geweest. Oplossing: Andere vervoerders laten meedingen op het spoor, en dan wachten op service-verbetering of faillissement.
NS service = kafkaesque bureaucratie
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Trynryziger en welkom bij de NS Community.
Het spijt me om te lezen dat je onjuist bent geïnformeerd tijdens het eerste klantcontact. Uit jouw beschrijving is het geheel niet gelukt om zelf het OV-Fiets abonnement te bestellen en is dat uiteindelijk gedaan tijdens het tweede contact. Waarom bij het eerste contact werd aangegeven dat je al een OV-Fiets abonnement had, durf ik niet te zeggen. Misschien dat mijn collega zich heeft vergist met ander abonnement wat al wel actief was.
Naar ik begrijp is het inmiddels in ieder geval wel gelukt en heb je ook een bevestiging gekregen per e-mail, dus moet het goed komen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
