Het probleem duurt al een lange tijd. Omdat ik ooit een NS flex abonnement en een busabonnement wilde moest ik een tweede OV kaart aanvragen. Dit kan namelijk niet op dezelfde kaart. Ik heb destijds 2 Mijn NS accounts aangemaakt, onder 2 verschillende emailadressen. Ik wist niet dat je meerdere OV kaarten in dezelfde account kon hebben. Zo'n halfjaar geleden kon ik ineens niet meer mijn flex abonnement wijzigen of facturen inzien want ik kreeg de melding dat ik de contracthouder niet was. Contact opgenomen met de klantenservice en na heel veel gedoe is dit verholpen. Ik maakte daarna 1 account aan met beide OV-chipkaarten. Een a twee maanden later wilde ik mijn weekend vrij abonnement stoppen. Echter kreeg ik de melding ‘u bent geen contracthouder’ en kon ik het dus niet opzeggen. Ik was nog behoorlijk gefrustreerd van de vorige keer toen het zoveel tijd kostte om het te regelen. De OV-kaart verliep een maand later, dus ik dacht ik laat het wel zo want het stopt vanzelf. Ik had namelijk al een mail gehad dat mijn OV-chipkaart binnenkort verliep (19 september), en als ik geen nieuwe wilde hoefde ik niets te doen. Ik had geen busabonnement meer, dus 1 OV kaart was voldoende. Ik controleerde de inmiddels verlopen OV-kaart en inderdaad ik kreeg een melding dat deze was verlopen. Ik kreeg een paar weken later een factuur, deze kon ik nog steeds niet inzien. Aangezien mijn kaart op de 19e verliep, dacht ik dat het klopte. In november nam ik toch maar contact op met de klantenservice om te zorgen dat ik weer als contracthouder werd gezien. Wat blijkt, ondanks dat de OV kaart verlopen was, is het weekend vrij abonnement niet gestopt. Dat konden ze ook niet doen omdat de kaart verlopen was. Dus moest ik bellen om de (al verlopen) OV kaart te blokkeren. Ik ging het opzoeken en zag dat de NS een nieuwe OV kaart stuurt als je een flex abonnement hebt en de oude kaart verloopt. Ik heb helemaal geen nieuwe OV kaart gehad. Ik heb dus moeten betalen voor een maand weekend vrij op een kaart die ik niet kon gebruiken. Daar baalde ik behoorlijk van. De NS zou contact met me opnemen hierover, dit is nooit gedaan. Ook op mijn mail is na een maand niet gereageerd. Het ergste, deze maand hebben ze me weer een factuur gestuurd voor een maand weekend vrij van 13-12 tot 13-01 met het oude kaartnummer. De juiste factuur van de OV kaart die ik wel gebruik, en de enige die nu nog in Mijn NS account staat, staat er niet bij. Om gek van te worden. Wat is er in hemelsnaam aan de hand en hoe kan dit worden opgelost?!
beantwoord
NS stuurt geen nieuwe OV kaart, blijft wel factureren
Beste antwoord door Denice NS
Hoi maan13. Welkom bij de Community.
Een hele vervelende situatie. Helaas worden abonnement niet beëindigd op het moment dat je OV-chipkaart verloopt. Deze worden pas beëindigd op jouw verzoek. Ik begrijp dat je de kaart inmiddels geblokkeerd hebt? Dan kunnen mijn collega's van de Klantenservice het abonnement per direct voor je beëindigen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.