Ik wil een NS kaart Amersfoort CS-Holendrecht aanschaffen. Er zijn 2 routes voor dit traject: 1 via Duivendrecht en 1 via Utrecht CS (die laatste is ietsje langer). Mag ik beide routes gebruiken en mag ik ook uitstappen in Utrecht terwijl dit de langere route is?
Zolang ze in de reisplanner staan wel.
Houd er wel rekening mee dat als u via een langere route reist u onderweg niet mag in- en uitstappen zonder dat er kosten in rekening worden gebracht.
Overigens van Amersfoort naar Holendrecht is het sneller om de trein naar Duivendrecht te nemen en vandaar de metro naar Holendrecht
BEdank! ik las ook in dezelfde soort vragen dat als de afstand niet veel langer is (en daar had de NS een bepaalde grens voor), dat je dan ook de langere route mag nemen (en mag uitstappen)
BEdank! ik las ook in dezelfde soort vragen dat als de afstand niet veel langer is (en daar had de NS een bepaalde grens voor), dat je dan ook de langere route mag nemen (en mag uitstappen)
Ja, bij Traject Vrij mag je 10 TE (tariefeenheden/kilometers) omreizen zonder kosten (met dezelfde vervoerder maar dit is allemaal NS), en ‘terugsteken’ mag niet. Dus (voorbeeld met een plaatje erbij):
Met een abonnement Utrecht - Baarn (de kortste route is via Soest) mag je ook van/naar/via Hilversum of Amersfoort.
Specifiek voor Amersfoort C - Amsterdam Holendrecht (43 TE is de kortste route via Weesp) mag je gewoon in/uitstappen in Utrecht C, want dat is 21+28 = 49 TE. Utrecht C valt dus binnen je traject.
Van/naar Amsterdam Amstel telt ook, dat is 48 TE (je kunt een route ‘tekenen’ via Muiderpoort zonder terugsteken), dus zolang je niet op Amsterdam Centraal in- of uitcheckt kan dat ook nog (mochten er zulke reisadviezen bestaan zonder een ‘via station’ op te geven).
Gerelateerd topic
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.