beantwoord

NS Traject vrij + extra halte

  • 21 March 2023
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb NS Flex met Traject Vrij van Amsterdam Zuid naar Den Haag Laan van NOI, maar soms moet ik een halte later uitstappen bij Den Haag Centraal. 

 

Waarom wordt dan het volle tarief van 2,60 gerekend voor de extra halte in plaats van de meerkosten?


Normaal kost:

Amsterdam Zuid <> Den Haag Laan van NOI: 11,80

Amsterdam Zuid <> Den Haag Centraal 12,00

Den Haag Laan van NOI <> Den Haag Centraal 2,60

icon

Beste antwoord door Momo 21 March 2023, 22:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tja, dat is nu eenmaal zo. Iedere reis buiten je traject wordt berekend als een losse reis.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Helaas, Traject Vrij houdt géén rekening met langeafstandkosting (wat je dus € 0,20 zou kosten). Best suf eigenlijk!

Dus dat kost je € 2,60 (spits incheck) of € 1,56 (incheck dal).

Zie ook (lees en huiver, NS zegt nee!)

 

Reputatie 7
Badge

Helaas, Traject Vrij houdt géén rekening met langeafstandkosting (wat je dus € 0,20 zou kosten). Best suf eigenlijk!

Ik weet niet of ik dat wel zo suf vindt. Als je wel langeafstandskorting toe zou passen zou iers eerder instappen weer veel duurder zijn dan iets later uitstappen. Dat is ook niet logisch.

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Archief ...

Badge +3

Archief ...

Oeps 😥 Ging over iemand met Traject Vrij Duivendrecht - Amersfoort en werkzaamheden van 3 tot 25 augustus 2019, waarbij het omreisadvies via Utrecht was (en een stuk sneller dan met de bussen).

Dus zij stapte tijdens die werkzaamheden in op Bijlmer ArenA (want de metro naar Duivendrecht kwam daar toch langs, scheelde weer wat tijd) en verbaasde zich nogal dat er een rekening volgde voor 3 weken Bijlmer - Duivendrecht, terwijl ze dat stukje dus juist niet gereisd had.

Kan het hele draadje wel knippen en plakken, mocht daar behoefte aan zijn.

Reputatie 6

 

Kan het hele draadje wel knippen en plakken, mocht daar behoefte aan zijn.

Ik heb het topic uit het archief gehaald zodat dit door iedereen gelezen kan worden nu. Dat scheelt je ook wat knip en plak werk Robert B!

Badge +3

Ik heb het topic uit het archief gehaald zodat dit door iedereen gelezen kan worden nu. Dat scheelt je ook wat knip en plak werk Robert B!

Thanks! Dat knippen en plakken kan overigens heel simpel met de browser-extensie GoFullPage, die scrollt dan door alles heen en maakt er een png of jpg of pdf van 😎

Belangrijkste uit dat topic vind ik dit:

Om bij Duivendrecht te komen, neem ik de metro. Die metro stopt tijdens de rit op Bijlmer ArenA! En vervolgens × minuten later op Duivendrecht. 
De sprinter naar Rhenen vanaf Duivendrecht stopt ook op de Bijlmer ArenA. Dus ik zou dan om de NS te plezieren dagelijks tussen Bijlmer ArenA en Duivendrecht heen en weer hebben moeten reizen. Bij elkaar toch 10 minuten in de ochtend en 10 minuten in de middag in de spits en extra kosten metro.
Het is toch logisch om in/uit te stappen op de Bijlmer ArenA en daar op het tussenstation van de aanbevolen route te stappen ipv van totaal onnodig heen en weer te pendelen?

Reageer