beantwoord

NS trajectvrij van Leiden naar Amsterdam Zuid of naar Amsterdam CS?

  • 10 November 2022
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

Beste allemaal,

Sinds begin september heb ik een traject vrij abonnement om naar mijn studie in Amsterdam te reizen. Ik reis daarmee vanuit Leiden Lammenschans naar Amsterdam Zuid. De laatste tijd vallen er echter veel treinen uit op dit traject en ik was daarom benieuwd of het misschien handiger is als ik mijn traject vrij abonnement aanpas naar Amsterdam CS. Ik vroeg mij af of als ik dit doe, of Amsterdam Zuid dan ook nog binnen het traject valt, of dat ik hiervoor extra moet betalen.

 

Alvast bedankt,

Meike

icon

Beste antwoord door MoDe 10 November 2022, 09:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Amsterdam Zuid valt alleen binnen het traject naar Amsterdam centraal als je via Schiphol reist. Dat is volgens mij het traject wat je wilt vermijden en een stuk duurder.

Goedemiddag Maileenvalk_ en welkom bij de NS Community.

Het is al een tijdje geleden dat ik me gedoken heb in de details van Traject Vrij routes, maar voor zover ik me kan herinneren ligt Amsterdam Zuid ten alle tijden buiten het traject Leiden Lammeschans - Amsterdam Centraal.

Er zijn twee routes die je kunt nemen met een Traject Vrij abonnement op dit traject, via Haarlem en Schiphol. Beide routes zijn evenveel tariefeenheden (49), dus beide routes zijn afgekocht en mag je op alle stations op die routes stoppen. Zie hieronder voor een illustratie.

Amsterdam Zuid ligt echter buiten de route via Schiphol, dus als je daar heen reist dan zul je extra betalen gezien je een deel buiten het traject reist.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij aanpassen traject naar Amsterdam Centraal valt zuid er niet onder en zal er een aanvullend kaartje moeten komen of metro-abonnement

Reputatie 7
Badge +3

Alleen deze reis (vandaag niet mogelijk) valt onder jouw huidige trajectabonnement en onder abonnement Leiden Lammerschans-Utrechtcentraal. Omdat centraal verder ligt dan zuid heb je niets aan uitbreiding.

Reageer