beantwoord

NS-vrij traject verscheen de melding dat mijn saldo te laag was.

  • 6 November 2023
  • 4 reacties
  • 99 Bekeken

.Ik heb een NS-vrij traject tussen Alphen aan den Rijn en Utrecht Centraal, wanneer ik probeerde in te checken in Alphen aan den rijn, verscheen de melding dat mijn saldo te laag was. Echter heb ik mijn saldo niet gebruikt voor reizen. Opvallend genoeg werkte het NS-vrije traject perfect wanneer ik van Utrecht Centraal naar Alphen aan den Rijn reisde. Ik heb dit probleem opgemerkt en gemeld bij het NS Klantenservicecentrum in Utrecht Centraal. Ze konden het probleem niet identificeren en adviseerden me om door te gaan met reizen zoals ik deed (zonder in te checken in Alphen aan den Rijn, gezien mijn NS-vrije traject tussen Alphen aan den Rijn en Utrecht Centraal).Het lijkt erop dat dit helemaal niet werkt (elke keer kostte het me 12 euro om uit te checken in Utrecht Centraal).

icon

Beste antwoord door Melissa NS 6 November 2023, 17:07

Bekijk origineel

4 reacties

Welkom op onze NS Community, Dirk van de Lu. Hmm, apart! Je hebt ook niet voor deze rit met ander openbaar vervoer (bus, tram, metro) gereisd?

Ik heb met ander openbaar vervoer gereisd (bus, met een ander zone-abonnement van een bedrijf R-net). De NS incheckpaal in Alphen is een combinatie met NS en R-net, misschien is dat de reden?

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met onze klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X (voorheen Twitter). Mijn collega kan met jou meekijken en wellicht het probleem achterhalen. 

Badge +3

Kijk even op https://www.ov-chipkaart.nl bij de Saldochecker. Als je saldo negatief is (om welke reden dan ook) weigeren sommige vervoerders een incheck ook al reis je volledig op rekening.

Aanvullen tot 0 kan met Flex helaas niet bij een NS automaat, maar zou moeten lukken bij een servicebalie (Leiden of Utrecht) of anders bij een automaat in een winkel een paar euro erbij zetten. Dan werkt het weer.

Reageer