Skip to main content

Beste lezer,

 

Als ik ingelogd ben via MijnNS en een prijs bekijk voor tickets voor een reis die ik vrijdagavond na 18.30 zou maken dan zie ik niet als ticket mogelijkheid NS Weekend Voordeel om de ticketprijs te bekijken (en daarna eventueel te bestellen). Hoe kan dit? Want NS Weekend Voordeel is toch geldig voor treinreizen vanaf 18.30 uur (zie https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-voordeel)

Hoi treingebruiker2,

Met een abonnement hoef/kun je geen losse tickets kopen. Je moet gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart. De korting wordt automatisch berekend. Alle reiskosten worden maandelijks achteraf gefactureerd.

De prijzen die getoond worden in de planner zijn niet gebaseerd op je eigen abonnement.


Maar dat is toch raar, dat weekend Vrij wel genoemd wordt als ticketmogelijkheid (want ook dat is een abonnement) en Weekend voordeel niet…???


Wat bedoel je met “dat weekend Vrij wel genoemd wordt als ticketmogelijkheid”? In de planner worden alleen de vol tarief-prijs getoond en de prijs met 40% korting. Dat laatste is eigenlijk gewoon reclame om je te verleiden een kortingsabonnement te nemen.

Maar met elk abonnement (ook met Weekend Vrij) moet je alleen maar in- en uitchecken met je OV-chipkaart. Alle kosten worden automatisch berekend en gefactureerd.


Als je bedoelt de "Meer prijzen” link in de reisplanner (zoals hieronder), dat is geen mogelijkheid om een ticket te kopen, je kunt daar alleen zie wat je zou moeten betalen met een bepaald abonnement. Op die manier kun je van tevoren zien wat een reis je gaat kosten. 

Daar staat tussen de verschillende abonnementen inderdaad Weekend Voordeel niet bij, wat wel zou moeten. Maar of het er wel of niet bij staat, je kunt op die manier geen ticket kopen. De korting van je abonnement krijg je alleen door in te checken met de OV-chipkaart waar dat abonnement op staat. 

 


In de Tab ‘Meer Prijzen’…

 

Geen Weekend Voordeel...


Als je bedoelt de "Meer prijzen” link in de reisplanner (zoals hieronder), dat is geen mogelijkheid om een ticket te kopen, je kunt daar alleen zie wat je zou moeten betalen met een bepaald abonnement. Op die manier kun je van tevoren zien wat een reis je gaat kosten. 

Daar staat tussen de verschillende abonnementen inderdaad Weekend Voordeel niet bij, wat wel zou moeten. Maar of het er wel of niet bij staat, je kunt op die manier geen ticket kopen. De korting van je abonnement krijg je alleen door in te checken met de OV-chipkaart waar dat abonnement op staat. 

 

 

Ah, dat wordt waarschijnlijk inderdaad bedoeld. Ja, daar zou Weekend Voordeel ook tussen mogen/moeten staan. Maar dat verandert zoals gezegd niks aan de manier waarop je je abonnement gebruikt.

ps Kon je niet nog meer tabbladen openen? 😂


ps Kon je niet nog meer tabbladen openen? 😂

Kan, maar als ik er meer open verdwijnen ze aan de rechterkant. 🤣  Heb maar even mijn screenprintje aangepast. 😁


In de Tab ‘Meer Prijzen’…

 

Geen Weekend Voordeel...

Ja, klopt, zoals ik aangaf. En daar zou Weekend Voordeel ook gewoon bij moeten staan. 

Maar daarboven staat ook “Bekijk prijzen op basis van je huidige abonnement”. Het is echt alleen om de prijzen te bekijken, niet om tickets te bestellen. 


Voor de prijs(opbouw) met Weekend Voordeel voor een reis in het weekend zou je Dal Voordeel kunnen kiezen in dat lijstje, of gewoon de prijs met 40% korting zonder een abonnement te kiezen.


Wat bedoel je met “dat weekend Vrij wel genoemd wordt als ticketmogelijkheid”? In de planner worden alleen de vol tarief-prijs getoond en de prijs met 40% korting.

Als je voorheen (ingelogd of niet) op Meer prijzen klikte en daar een abonnement koos werd dat onthouden, en kreeg je de prijs behorend bij het gekozen abonnement bij elk reisadvies.

Dat lijkt niet meer te werken, maar het lijkt er wel op dat als je een ander abonnement kiest er op de achtergrond iets ‘ververst’ wordt.

Tegenwoordig staat er bij een reisadvies alleen de prijs met een e-ticket en de bekende ‘reclame’ voor Dal Voordeel. Maar goed, die knop Bestel treinkaartje is natuurlijk voor voltarief e-tickets.

In het verleden stond er dan de tekst Reiskosten met e-ticket en dan de prijs (en naam) van jouw abonnement, dus dat klopte ook niet.


Reageer