Skip to main content

Ik ben erg boos over de afhandeling van het verhaal 31 december, vandaag... Eerst maanden op de site vermelden dat deze dag vrij reizen is en dan om 10u snel de website wijzigen en klanten niet compenseren. Het is niet chique dat zo af te handelen! Als je een fout maakt los dit dan ook fatsoenlijk op. Alsof iedere klant voor reisaanvang de website van NS gaat doorspitten of je dan wel of niet vrij reist. Zeker niet als je gisteren 29 december dit nog hebt gecheckt. 

In dit topic stond ook vermeldt dat 31 december een feestdag was. Werd hier ook al verbaasd gereageerd. Als het na die datum dan nog is aangepast kan ik je boosheid begrijpen. Ik zie nu inderdaad dat de 31ste plotsklaps is verwijderd.  

 

 


Idd heb screenshots van twitter dat ns het bevestig op 21 dec 16:41.

 


Dat fout maakt oke maar doe niet moeilijk en compenseer mensen fatsoenlijk is mijn idee. 


Het stond er inderdaad echt. En zo te zien is ook Bevrijdingsdag 2021 van het eerder gepubliceerde lijstje gehaald

https://web.archive.org/web/20201223191906/https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html

 


Klantenservice heeft ook gewoon toegegeven dat dat zo was en dat ze om 10:07 de website snel hebben gewijzigd. Reizigers die voor 10:07 ingecheckt zijn mogen declareren de andere niet... Dat is juridisch geen stevig verhaal omdat het ook verder nergens is vermeld. Bijvoorbeeld in het overzicht van de reisplanner Xtra met een aanpassing hier op.


Hallo Xander2111986 en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan helaas niets anders dan aangeven dat wij dit verkeerd op onze website hadden staan. Wat we hiermee gaan doen is nog onbekend en hopelijk kan ik hier snel meer informatie over geven. Voor de duidelijkheid wil ik wel meegeven dat het klopt dat het vandaag geen officiële feestdag is en je niet de gehele dag met korting of vrij kan reizen met je abonnement.


Nou ik vind dit absurd... Ik heb niet veel betaald gelukkig maar er zullen er ook zat zijn die wel voor veel geld gereisd en dan hebben we de spits nog niet eens benoemd op een wel niet feestdag....


Weet je wat? We halen de productvoorwaarden er even bij..

Dus als men een week geleden -en tot gisteren zelfs- nog aangaf dat 31 december 2020 een NS feestdag zou zijn (via in ieder geval Twitter én op de website) dan heb je volgens mij gewoon recht op compensatie.

Drie maanden vooraankondiging voor ‘aangeven andere tijden en/of dagen' is immers niet aan voldaan. Informatie op de website (én mondelinge of schriftelijke toezeggingen via klantenservice) zijn volgens mij toch wel redelijk bindend, net als een abonnement verlengen met korting en zo. Dat is een mondelinge of schriftelijke afspraak die nergens in de voorwaarden staat :rolling_eyes:

Oké, de NS Feestdagen worden later nog benoemd en daar staat oudjaarsdag inderdaad niet bij… Maar.. Tenzij op ns.nl anders aangegeven staat (en dat stond het dus).


Ik kan bevestigen dat dat zo was. Het is zeker een week ervoor vermeld.


Hallo Xander2111986 en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan helaas niets anders dan aangeven dat wij dit verkeerd op onze website hadden staan. Wat we hiermee gaan doen is nog onbekend en hopelijk kan ik hier snel meer informatie over geven. Voor de duidelijkheid wil ik wel meegeven dat het klopt dat het vandaag geen officiële feestdag is en je niet de gehele dag met korting of vrij kan reizen met je abonnement.

NS en feestdagen is al zeker 10 jaar een puinhoop. Iedere keer weer verkeerde informatie, verkeerde dienstregelingen in de planners, verkeerd geprogrammeerde chippaaltjes, etc.


Spijtig dat je dat zo ervaart. Ik durf wel te zeggen dat in al die jaren dat ik hier werk dit nog niet heb meegemaakt. 


Het probleem is de versnippering aan abonnementen en dan met name alle uitzonderingen dat het geheid is dat dit nu in elk geval heeft geresulteerd in een fout en dat de NS dit heeft willen verdoezelen maar er zijn ook nog oplettende reizigers die zich niet laten besodemieteren...


Ik snap de link niet. Wij doen dit niet om andere zaken te verdoezelen. Ook je aanname dat wij geen compensatie bieden kan ik niet bevestigen. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice?


Ik snap de link wel. Het is een jaarlijks terugkerende stompzinnige discussie. Ieder jaar is er wel iets mis met feestdagen. NS heeft inderdaad veel te ingewikkeld gemaakt waardoor er fouten gemaakt worden.


Bij een van de 1e vragen op Twitter of het wel klopte dat de app oudejaarsdag als gewone doordeweekse dag aangaf en website als feestdag gaf ik aan dat oudejaarsdag nog nooit als feestdag werd gezien en mogelijk de info op de website niet klopte. NS_oline bleef volhouden dat de app niet juist was maar info op website klopte. Gisteren nogmaals gewezen op de info op de website omdat oudejaarsdag 2021 niet als feestdag wordt gezien volgens de nieuwe voorwaarden van VDU die ik per post kreeg (terwijl ik VDU opgezegd had en ook al van de kaart gehaald had). Gisteren werd nog steeds volgehouden dat info op website juist was.

Vond het vreemd dat men volhield dat info op website klopte, want heb minstens 2x de afgelopen tijd meegemaakt dat ik refereerde aan info op de website en dat men aangaf dat de info op de website onjuist was. 


Ik snap de link wel. Het is een jaarlijks terugkerende stompzinnige discussie. Ieder jaar is er wel iets mis met feestdagen. NS heeft inderdaad veel te ingewikkeld gemaakt waardoor er fouten gemaakt worden.


Voor 2021 is het in ieder geval wat dal uren betreft duidelijk. Deze week was de laatste week dat VDU'ers tussen kerst en nieuwjaar de hele dag met korting konden reizen. Ik heb er geen gebruik van gemaakt. VDU opgezegd.


Ik snap de link niet. Wij doen dit niet om andere zaken te verdoezelen. Ook je aanname dat wij geen compensatie bieden kan ik niet bevestigen. Heb je al contact opgenomen met onze klantenservice?

Uiteraard! Het argument was dat reizigers voor 10u geld terug krijgen na 10u niet.... Ik heb zelfs geprobeerd een klacht op naam in te doen en ze verwees me door naar de website. Uiterst onbeleefd vandaar mijn argument dat het erg op onwil lijkt en dat jullie het proberen te verdoezelen! Laat ik nuance aanbrengen dat het zo lijkt op die manier ;)


Ik kan dat niet bevestigen, maar als dat jou is verteld dan snap ik je gedachtegang. Mijn collega had de klacht gewoon moeten aannemen en doorzetten. Het is niet de bedoeling dat je daarvoor door wordt verwezen naar onze website. Excuses daarvoor!


Goed zo, dus ook de mensen die vandaag 31 december na 10:07 (wijziging website, intrekken NS feestdag) gereisd hebben korting of vrij reizen terugbetalen/compenseren.

TLS/OV-chip kan dat immers ook gewoon bij eerdere ‘foutjes’ (studenten die ineens moesten betalen en zo, 16 augustus).

Liefst iedereen automatisch compenseren of even benaderen via mail. Maar ja die zullen wel één voor één contact moeten opnemen met NS, of komt men weer met de AVG dat zoiets niet zou mogen (waarom bij studenten wél dan?)

Zo hou je je eigen klantenservice wel bezig inderdaad… Beter 2021 gewenst alvast!


Oh wacht… nu gaat het ineens de goede kant op!

^AC zegt keihard nee maar ^SU kijkt een kwartiertje later graag mee… :rolling_eyes:


“Meekijken” op zich lost natuurlijk niet veel op.


“Meekijken” op zich lost natuurlijk niet veel op.

Even mee kiijken is natuurlijk wel een geste. 

Dat komt dus wel goed. Happy 2021!


Spijtig dat je dat zo ervaart. Ik durf wel te zeggen dat in al die jaren dat ik hier werk dit nog niet heb meegemaakt. 

Volgens mij werkte je ook in 2015 al bij NS.

 

Zie dus dit topic over 2e paasdag.

Dit na 5 minuten zoeken in de database. Ik heb het idee dat als ik even verder zoek wel meer van dit soort topics tegenkom.

 

In ieder geval iedereen een voorspoedig 2021 en laten we met zijn allen hopen dat het een beter jaar wordt dan afgelopen jaar. 


Misschien is het maar het beste om überhaupt geen rekening meer te houden met feestdagen. Korting dus op ma-vr behalve van 6.30-9.00 en van 16.00-18.30 en korting op za-zo de gehele dag. Dat is wel zo duidelijk voor iedereen. NS is immers niet in staat om jaarlijks een logisch lijstje met feestdagen te publiceren en dat overeenkomstig in zijn systemen te implementeren.

Er zijn overigens meer landen, met name in Azië, waar qua tarieven geen rekening wordt gehouden met feestdagen. 

Een onderliggend probleem is dat het in veel landen niet duidelijk is wat nu wel een feestdag is en wat niet. Ook in Nederland is het begrip feestdag zeer vaag, goede vrijdag is bijv. volgens de wet een erkende feestdag maar dan is er vrijwel niemand vrij. De vrijdag na Hemelvaart is vrijwel iedereen vrij maar dat is dan wettelijk weer geen erkende feestdag. Voor 2021 zit er bij NS ook weer een adder onder het gras: bevrijdingsdag woensdag 5 mei is een wettelijk erkende feestdag maar geldt bij NS echter niet als feestdag, daar komen dus geheid weer misverstanden en klachten van. 


 

https://twitter.com/NS_online/status/1344429212929810432

 

“Geen zorgen” :joy::joy::joy: gepost op oudjaarsdag nota bene :joy::joy::joy::joy: (jaja vlak na 0:00)


Reageer