beantwoord

NS Weekend Vrij & Hemelvaartsdag


Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Vanaf hoe laat kun je a.s. donderdag 26 mei (Hemelvaartsdag) gratis inchecken met je NS Weekend Vrij Abonnement? Is dit al op woensdag 25 mei vanaf 23:55u of precies om 00:00u ?

icon

Beste antwoord door Thom 23 May 2022, 21:07

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is donderdag 26 mei inchecken vanaf zeg maar een seconde over middernacht. De vijf minutenregel geldt alleen rond de spits. De NS-dag begint om middernacht en eindigt 28 uur daarna om 04.00 uur de volgende ochtend.

Reputatie 2

Het is donderdag 26 mei inchecken vanaf zeg maar een seconde over middernacht. De vijf minutenregel geldt alleen rond de spits. De NS-dag begint om middernacht en eindigt 28 uur daarna om 04.00 uur de volgende ochtend.

Dus op NS Feestdagen die vallen op een doordeweekse dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag,

  • Nieuwjaarsdag: 1 januari
  • Goede Vrijdag: 15 april
  • Koningsdag: 27 april
  • Hemelvaartsdag: 26 mei
  • 1e Kerstdag: 25 december
  • 2e Kerstdag: 26 december

 kun je al vanaf de eerste seconde van die doordeweekse NS Feestdag gratis inchecken met je NS Weekend Vrij ?

Graag bevestiging door een bevoegde NS medewerker, op Twitter antwoord NS met 04:00u …

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Het kan vanaf de eerste seconde na middernacht op de genoemde dagen. Dat antwoord van de ‘bevoegde NS medewerker’ op Twitter is onjuist. 

Badge +3

Op Twitter een soortgelijke discussie https://twitter.com/Michiel_71/status/1528804390416658435 (oh wacht dat ben jij dus?)

De woensdag voor Hemelvaart geldt natuurlijk niet als een ‘vrijdag’ bij Weekend Vrij (studenten uitgezonderd).

Dus dan kan je vanaf 0.00 op 26 mei t/m 4.00 op vrijdag 27 mei reizen met Weekend Vrij.

Waarbij de 5-minuten marge voor inchecken wél of niet zal gelden. Ik zou gewoon middernacht aanhouden, dan komt het zeker goed.

Badge +3

Update: NS geeft het toe https://twitter.com/NS_online/status/1528821505169276928

Excuses voor de verwarring. Het klopt wel dat het vanaf 00:00 in gaat. Dus vanaf dan kan je dan ook met je Weekend Vrij vrij reizen. Ik hoop dat dit de boel zo opheldert! ^RM

Met dank ook aan @treinreiziger voor de input, een NS dag is vanaf 0.00 tot einde dienstregeling (of 4.00 de volgende ochtend als er dan nog iets rijdt).

Reputatie 7
Badge +4

Het stond hier allemaal al lang hoor, @Robert B, lol. Mib leek wat meer op de spreekwoordelijke Thomas. ;-)

Reputatie 2

Het stond hier allemaal al lang hoor, @Robert B, lol. Mib leek wat meer op de spreekwoordelijke Thomas. ;-)

Nu maar hopen dat het zoeken op NS Weekend Vrij + Hemelvaartsdag (of één van de andere NS doordeweekse NS Feestdagen) ook snel tot het juiste antwoord lijdt ;) 

Reputatie 7
Badge +4

Het leidt niet altijd naar de volledige informatie. U lijdt daaronder.;-)

Badge +3

@Mib mag het beste antwoord markeren hier (Community)… en dat kwam dus niet -of pas later- van een NS medewerker.😴

Overigens, zoeken op Google naar bellen met Klantenservice NS zou ik niet doen, dat leidt alleen maar naar dure 0900 doorschakelnummers die je aan het lijntje houden. 030 751 5155 is het juiste nummer in dat geval.

Badge +3

Het leidt niet altijd naar de volledige informatie. U lijdt daaronder.;-)

Een Webcare medewerker wist te vertellen dat Hemelvaartsdag dit jaar op een donderdag (namelijk 26 mei) valt…

Die informatie is juist, op zich… 😣

Reputatie 7
Badge +4

Hemelvaart zomaar op donderdag? Je meent het, lol. Nouja, het is weer opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Er werd gezegd dat het dit jaar valt op dit jaar op donderdag 26 mei. Dan kun je nadruk leggen op dat donderdag, maar ook op de datum van 26 mei. Het is maar net hoe je het bekijkt. 

Badge +3

Ter info (van Michiel):

Als je met je NS weekend vrij abonnement op doordeweekse NS Feestdagen vóór 00:00 incheckt krijg je 40% korting, heb ik ervaren… gelukkig kon ik om 23:58 nog in- en uitchecken bij een anderen vervoerder en kreeg om precies 00:00 wel de 100% korting.

Reputatie 7
Badge +3

Ter info (van Michiel):

Als je met je NS weekend vrij abonnement op doordeweekse NS Feestdagen vóór 00:00 incheckt krijg je 40% korting, heb ik ervaren… gelukkig kon ik om 23:58 nog in- en uitchecken bij een anderen vervoerder en kreeg om precies 00:00 wel de 100% korting.

Er werd anders wel op Twitter gecommuniceerd dat de 5 minuten-regel niet van toepassing is op doordeweekse feestdagen.

Badge +3

Er werd anders wel op Twitter gecommuniceerd dat de 5 minuten-regel niet van toepassing is op doordeweekse feestdagen.

Die regel geldt (blijkbaar) alleen voor spits/dal en dat heeft inderdaad niets met feestdagen te maken.

Ook al denk ik dat je met NS Flex en een incheck om 23.58 wel wat zou kunnen regelen via de Klantenservice (hou me er niet aan).

Reputatie 2

Het is donderdag 26 mei inchecken vanaf zeg maar een seconde over middernacht. De vijf minutenregel geldt alleen rond de spits. De NS-dag begint om middernacht en eindigt 28 uur daarna om 04.00 uur de volgende ochtend.

Dank. Het was inderdaad de eerste seconde na 00:00 ;) 

Ik heb ook geprobeerd of ik op de woensdag vóór Hemelvaartsdag al om 23:57u kon inchecken met gratis reizen, maar toen kreeg ik slechts 40% korting. Gelukkig kon ik om 23:58u op het station bij een andere treinvervoerder nog in- en uitchecken met 40% korting, en kreeg zodoende wel om 00:00u 100% korting bij de NS ;) 

Reageer