beantwoord

NS Wintercity Upgrade naar 1e klas & ICE (Binnenlands traject)

  • 4 December 2023
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

 

Begrijp ik nu goed, dat je met een NS abonnement weer plaats mag nemen in een binnenlandse ICE trein?

 

Ook geldig in de Intercity direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport en

op het binnenlands traject van ICE International.

 

storage.googleapis.com/media-ns-wintercity-2023-prod/Terms/04-12%20Actievoorwaarden%201e%20klas%20upgrade%20voor%201%20euro.pdf

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 4 December 2023, 12:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet voor het plaatsnemen in de ICDirect tussen Rotterdam en Schiphol nog steeds een toeslag betalen. Dat geldt niet voor de ICE tussen Amsterdam en Arnhem voor een binnenlandse reis, maar dan moet u wel een geldig betaald abonnement hebben. In de zomermaanden was dit in de praktijk geblokkeerd, maar nu niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Begrijp ik nu goed, dat je met een NS abonnement weer plaats mag nemen in een binnenlandse ICE trein?

Dat is en was altijd al toegestaan. Al hadden sommige conducteurs daar een andere mening over en doet NS aan ontmoedigingsbeleid.

Reputatie 2

Begrijp ik nu goed, dat je met een NS abonnement weer plaats mag nemen in een binnenlandse ICE trein?

Dat is en was altijd al toegestaan. Al hadden sommige conducteurs daar een andere mening over en doet NS aan ontmoedigingsbeleid.

Dus je mag de borden “Internationale trein, niet voor binnenlandse reizen” negeren?

Verder helpt het ook, dat NS deze internationale treinen niet weergeeft in een nationaal reisadvies… 

Reageer