beantwoord

omzetting flexabonnement weekend voordeel naar daluren

  • 24 October 2022
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties


 

Ik heb mijn flexabonnement gewijzigd per 23 oktober van 40% korting weekend à 2 euro  naar 40% korting daluren à  5.10 euro door de week. 
Dit zou ingaan per 23 oktober.

Kunt u mij uitleggen waarom ik een factuur ontvang van 2 euro? Deze wordt de 27 e van mij rekening geboekt.

Gaat om een luttel  bedrag , maar ik denk nu dat mijn andere abonnement niet is stopgezet.

 

Ida 

 

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 October 2022, 17:21

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

U kunt in Mijn NS (de website, niet de app) bij Betaaloverzicht een gespecificeerde factuur downloaden. Daarop kunt u precies zien waarvoor de kosten in rekening gebracht worden, en dan kunt u dus ook precies zien of u betaalt voor uw nieuwe of uw oude abonnement.

Mijn inschatting: u betaalt voor uw nieuwe abonnement, om precies te zijn voor de periode tot de volgende factuurdatum. Bij een wijziging van abonnement wijzigt de factuurdatum niet, dus als er deze abonnementsmaand nog een dag of twaalf te gaan zijn, dan betaalt u nu 12/31 deel van de abonnementskosten voor Dal Voordeel voor het restant van deze abonnementsmaand. Dat is ongeveer twee euro.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je op de 23e gewijzigd hebt (en dat je maandelijkse factuurdatum is) dan was de factuur van € 2,00 al aangemaakt. Er zal dan spoedig nog een factuur voor € 5,10 - € 2,00 volgen.

Wat @Tochjo zegt kan ook, dan bestaat de factuur uit een deel van € 2,00 plus een deel van € 3,10 minus een deel van de € 2,00 voor je opgezegde Weekend Voordeel. Dat deel is het aantal dagen tot je vaste maandelijkse factuurdatum.

Zolang er in Mijn NS (website) staat dat je Flex Dal Voordeel hebt is het in orde. Let daarbij vooral niet op het tellertje voor kosten huidige periode.

Badge +3

Wat Robert B zegt is natuurlijk ook een optie, maar ik dacht dat wijzigingen die uiterlijk een dag voor de factuurdatum nog worden doorgevoerd, nog verwerkt worden. Mijn wijziging op 1 oktober is correct verwerkt op de factuur van 2 oktober.

Badge +3

Vorige reactie aangevuld, want ik denk inderdaad dat jij gelijk hebt. Dat het om precies € 2,00 gaat is dan toeval.

Reageer