Skip to main content

Omdat ik niet wist dat mijn Weekend Vrij-abonnement vanzelf was verlengd (ik heb geen bankmelding ontvangen), heb ik per ongeluk mijn bestaande geannuleerd en vervangen door een nieuwe (dat is eigenlijk hetzelfde). Ik realiseerde me pas later dat ze het bedrag pas een week geleden van me hadden ingetrokken. Wat kan ik doen? Zullen ze me dubbel in rekening brengen? Wie moet ik bellen?

Het wordt nooit dubbel in rekening gebracht. Na een maand krijgt u uw betaalde bedrag voor een deel terug, dit naar rato van het aantal dagen wat u wel vooruit heeft betaald maar niet heeft gebruikt. Voor het nieuwe abonnement bent u juist dat bedrag kwijt. 

U ondervindt geen schade en dubbele betalingen. NS heeft niet een systeem per maand, het hanteert bij wijzigingen altijd het bedrag tot of vanaf een datum ergens in de maand en als u op bijvoorbeeld de 26e uw abonnement voor het eerst afsloot, wordt er in de volgende maanden steeds tot of vanaf de 26e gerekend.

Het is wat ingewikkeld, dan wel anders dan verwacht, maar wel eerlijk


Reageer