Ik vind de informatie op de site en in mijn NS echt heel onduidelijk. Ik heb een NS Flex Dal Vrij abonnement 1e klas. Bij het overzicht van je reisproduct en voorkeuren staat hij op 2e klas. Je kunt dit wijzigen naar 1e klas. Maar ik héb al eerste klas. Waarom wordt dit niet gewoon weergegeven? Het is verwarrend en slordig.
Dan volgens de tv reclame heb je een makkelijke pauzeknop om de flex abonnement tijdelijk stop te zetten. Maar dit is misleidend want die knop is er helemaal niet. Ook wordt heel sneaky pas helemaal aan het einde vermeld dat er telkens €10 administratiekosten in rekening worden gebracht. Komt heel achterbaks over. Wees gewoon eerlijk en transparant.
Mijn voornaamste vraag gaat over de ingangsdatum. Ik wil mijn abonnement wijzigen want ik ga voorlopig niet veel meer met de trein reizen. Ik heb op 17 januari betaald. Gaat het nieuwe abonnement dan in per 17 februari? Of gaat het in per datum dat je wijzigt en krijg je restitutie? En als je 1x per maand mag wijzigen, betekent dat dan een maand vanaf de ingangsdatum van het abonnement, of gewoon per kalendermaand? Dus als ik op 8 februari wijzig, wanneer mag ik dan weer wijzigen? Op 18 februari? Op 1 maart? Op 9 maart?
Ook zie ik bij vragen en antwoorden opmerkingen over een nieuw abonnement 'ophalen' of 'laden' bij een kaartautomaat. Maar in de algemene informatie op de website staat dit allemaal niet duidelijk aangegeven hoe dit in zijn werk gaat. Het geeft de indruk dat het allemaal simpel en makkelijk is, maar het is helemaal niet duidelijk allemaal. Geef gewoon volledige en transparante en correcte informatie aub.
Beste antwoord door Momo
Bekijk origineel