beantwoord

Onmogelijk om een Abonnement aan te maken

  • 24 September 2023
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

Beste,

ik probeer nu al 3 dagen lang om een abonnement te pakken van traject vrij tussen Sittard & Maastricht met vrije keuze zodat ik met de NS en arriva kan rijzen. Dit lukt echter niet omdat het systeem van NS constant bij mij de melding geeft “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart” Terwijl ik heel duidelijk in het systeem geselecteerd heb voor een nieuwe OV-Chipkaart en een foto heb ge-upload. Ik heb dit abonnement nodig over twee weken en wil graag dat dit snel opgelost kan worden. Had al reeds met de klanten service gebeld maar die gaven aan dat hun hier niks aan konden doen en dat ik gewoon moest blijven proberen. dit is dus nu 3 dagen later en nog steeds niks.

Graag wil ik hier snel hulp bij krijgen.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 September 2023, 14:37

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo yordi van horck en welkom bij de NS Community,

 

Wat vreemd dat je steeds een foutmelding krijgt. Er is geen storing gaande momenteel waardoor dit kan komen. Zou je de bestelling eens met een andere browser of apparaat willen proberen? Indien het echt niet lukt kan je altijd nog een losse OV-chipkaart bestellen en na ontvangst het abonnement bij ons kunnen bestellen. Alleen betaal je dan 7,50 euro voor de kaart waar je deze in combinatie met een abonnement gratis krijgt.

Hallo yordi van horck en welkom bij de NS Community,

 

Wat vreemd dat je steeds een foutmelding krijgt. Er is geen storing gaande momenteel waardoor dit kan komen. Zou je de bestelling eens met een andere browser of apparaat willen proberen? Indien het echt niet lukt kan je altijd nog een losse OV-chipkaart bestellen en na ontvangst het abonnement bij ons kunnen bestellen. Alleen betaal je dan 7,50 euro voor de kaart waar je deze in combinatie met een abonnement gratis krijgt.




heb al op verschillende apparaten en browsers geprobeerd. Als ik het doe via een chipkaart eerst te bestellen moet ik dan ook nog wachten voor 1 week voordat het abonnement actief is of was dat alleen omdat het zolang kan duren om een chipkaart aan te vragen?

Ik heb precies hetzelfde. Lukt me ook al 3 dagen niet.

 

”Sorry! (Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer)”

 

Is dus zeker wel een storing. Wanneer wordt dit verholpen?

Reputatie 7
Badge +3

heb al op verschillende apparaten en browsers geprobeerd. Als ik het doe via een chipkaart eerst te bestellen moet ik dan ook nog wachten voor 1 week voordat het abonnement actief is of was dat alleen omdat het zolang kan duren om een chipkaart aan te vragen?

Als je zelf eerst een OV-chipkaart aanvraagt, kun je een abonnement bestellen zodra je de kaart in huis heb. Meestal is dat een paar dagen na bestellen. Bij achterstand bij Translink of PostNL zou het wat langer kunnen duren. 

Er lijkt toch sinds zaterdag een storing te zijn. Indien je de kaart hebt kan je via onze klantenservice het abonnement bestellen en per direct in laten gaan.

Badge +3

Wat ook lijkt te werken is om je kaartnummer handmatig in te vullen i.p.v. je kaart te kiezen uit de lijst.

Wat ook lijkt te werken is om je kaartnummer handmatig in te vullen i.p.v. je kaart te kiezen uit de lijst.

Dankjewel Robert. Dit heeft inderdaad geholpen!

Wat ook lijkt te werken is om je kaartnummer handmatig in te vullen i.p.v. je kaart te kiezen uit de lijst.

Dit heb ik geprobeerd met mijn nieuwe kaart die ik afgelopen week heb gekregen maar dan krijg ik weer “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.”

Reageer