beantwoord

onmogelijkheid Dal Voordeel terugzetten van eerste naar tweede klas.

  • 11 September 2023
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb al tientallen jaren- een aanvankelijk VDU, nu een Dal Voordeel jaarabonnement op saldo. Dat stond standaard steeds op tweede klas, gecombineerd met Keuzedagen eerste klas. Een tijd terug bij het inchecken ontdekte ik dat het standaard op eerste klas staat. Inmiddels wil ik niet steeds langs de automaat gaan voor elke korte reis om tweede klas in te stellen. Zojuist chatcontact gehad met de klantenservice. Tot mijn grote verbazing kan dit NIET naar tweede klas omgezet worden! Het is wel, ik weet niet door welke reden, van tweede naar eerste klas gegaan. Dit kan alleen door de huidige VDU op te zeggen en een nieuwe aan te maken. Echter…… met als consequentie dat de Keuzedagen er pas na een jaar erbij gezet mogen worden! Ik ben naar iedereen toe een groot fan van NS (ondanks een en ander), maar dit vind ik zó bureaucratisch, star en klantonvriendelijk. Is dit ècht onmogelijk, is hier geen ‘andere’ mouw aan te passen?

icon

Beste antwoord door Laura NS 11 September 2023, 14:35

Bekijk origineel

4 reacties

Dat is inderdaad een lastige situatie en ik wou dat ik beter nieuws voor je had dan dat dit klopt. Het systeem is op de één of andere manier beperkter geworden in deze specifieke situatie, maar daar wordt achter de schermen natuurlijk aan gewerkt. Tot die tijd is het handmatig aanpassen de oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat door het aanvragen van 1e klas keuzedagen de kaart naar 1e klas is gezet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed hetzelfde. Als het een fout van NS is dan zal NS die fout moeten herstellen.

Kijk voor de zekerheid ook nog in de e-mail die je van NS hebt ontvangen. Bij bij staat er heel duidelijk nadat ik de keuzedagen 1e klas had aangevraagd:

Dal Voordeel op saldo 2e klas
Keuzedagen 1e klas

Er staat ook dat je een bedenktijd hebt van 14 dagen om de abonnementswijziging te herroepen. Maar ik vrees dat het al langer dan 14 dagen geleden is dat de wijziging is aangevraagd.

Reputatie 2

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een servicebalie dit wellicht zou kunnen oplossen. Dat maar eens proberen?

Reageer