beantwoord

Onregelmatige reisdagen icm abonnement

  • 30 March 2023
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Hallo,

Ik reis gemiddeld 2 keer per week van Breda naar Den Haag CS. Dit zijn niet steeds dezelfde dagen. Is het mogelijk om op basis van deze informatie een abonnement te kopen? Of moet ik steeds dagkaarten aanschaffen?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 March 2023, 14:02

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Marceltankink,

Als je steeds in de spits reist, wordt het lastig. Een Traject Vrij-abonnement kan niet uit bij twee dagen per week. Een Altijd Voordeel-abonnement zou wel uit kunnen. Dat kost € 26,70 per maand en dan krijg je 20% korting in de spits. Per week bespaar je dan € 15,50 x 4 x 20% = € 12,40.

Als je in de daluren kunt inchecken, wordt het een stuk interessanter. Dan heb je voor € 119,95 per maand een Dal Vrij-abonnement waarbij je onbeperkt kunt reizen.

Goedemiddag Marceltankink en welkom bij de NS Community.

Dat is afhankelijk van de tijdstippen waarop jij deze reizen maakt. Met twee reizen per week is een Traject Vrij abonnement niet rendabel, dus zou je kijken naar een Dal Vrij, Dal Voordeel of Altijd Voordeel abonnement.

Een reis van Breda naar Den Haag Centraal kost € 15,50 voor een enkele reis 2e klas, vol tarief. Ervan uitgaande dat je twee keer per week een retour maakt, ben je wekelijks € 62 kwijt aan reiskosten en maandelijks grofweg € 265.

Als jij alle reizen begint in de daluren, dan is een Dal Vrij abonnement het meest voordelig. Dat kost maandelijks € 119,95 en dekt alle gemaakte reizen.

Reis je alle reizen in de spits, dan zou een Altijd Voordeel abonnement het overwegen waard zijn. Dat kost € 26,70 per maand, geeft je 40% korting in de daluren en 20% korting in de spits. Je bespaart dan ongever € 53 per maand aan reiskosten, een groter bedrag dan wat je kwijt bent aan abonnementskosten.

Als je een deel van je reizen in de daluren reist en een deel in de spits, dan zou je zelf moeten uitrekenen wat de besparing precies is tussen deze drie abonnementen en welke in jouw geval het meest voordelig is. Eén van deze drie abonnementen zal echter altijd voordeliger zijn dan reizen op vol tarief.

Reputatie 7
Badge +3

Op het traject Breda - Den Haag zijn ook goedkopere NS Voordeel tickets te koop tijdens de daluren. De korting is afhankelijk van het tijdslot waarin gereisd word. Je moet dan wel met de directe IC die tussen Eindhoven - Breda en Den Haag rijdt. Ipv van €15,50 voor een enkele reis kan het dan 13,20, €12,40 of later €11,60 zijn. Ik zie zelfs €7,80 op sommige tijden later op de avond, wat gewoon 50% korting is. 

Als je op die tijden kan reizen zou een abonnement niet eens nodig zijn. 

 

Reputatie 6

Een vriendin van mij heeft afgelopen week op voordeeltickets gereisd waar @Momo het over heeft. Het beviel goed. Ze had een tijdslot van 3 uur waar binnen de reis moest plaats vinden (zowel aankomst als vertrek) en dat ging prima. Zeker het proberen waard.

Reageer