beantwoord

onterecht correctietarief

  • 14 May 2023
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Uw kenmerk: 5217834211
Geachte mevrouw Bouma,
Op 12 mei ontving ik uw bericht:
Op 12 mei 2023 is met kaart **** **** ****  van  een treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas.

Het correctietarief van € 20,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.

Het correctietarief van € 20,00 wordt op de eerstvolgende factuur in rekening gebracht.
 

Dit is een verkeerde voorstelling van zaken waar ik mij dan ook zeer tegen verzet.
Op 12 mei hebben mijn vrouw een treinreis gemaakt van Groningen naar Hilversum met de trein van 13:43.
Net zoals we de vorige dag donderdag, 11 mei, hebben we via Mijn NS de 1e klas proberen in te stellen. Donderdag is dit gelukt maar op 12 mei dus niet!
Vanaf 13 .00 u tot zeker 14.20 u hebben wij  geprobeerd deze klassen wissel in te stellen, maar elke keer kregen wij beiden het antwoord: Er is iets misgegaan . Probeer het later opnieuw.
De klassen wissel  kon pas later door de hoofdconducteur, tijdens de reis worden omgezet .
We vinden het onterecht en onrechtvaardig dat wij door een storing op het  NS Internet worden benadeeld en een correctietarief  van € 20 moeten betalen. 
Wij vinden dan ook dat er geen sprake kan zijn van een correctietarief, terwijl NS in gebreke bleef.

Uw positieve antwoord zien we graag  spoedig tegemoet,

Met vriendelijke groet,
UJ

icon

Beste antwoord door Tochjo 14 May 2023, 12:40

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij zijn geen medewerkers van NS en kunnen correctietarieven niet laten vervallen, noch daarover besluiten.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dat het niet gelukt was om 1e klas in te stellen op de ov-chipkaart, je met een 2e klas vervoersbewijs in de 1e klas bent gaan zitten en toen gecontroleerd werd? Die €20 is de prijs die je betaalt als je bij controle 1e klas zit met een 2e klas vervoersbewijs. 

Een storing verandert daar niets aan. Je had een e-ticket 1e klas kunnen kopen of 2e klas gaan reizen.

Vanaf 13 .00 u tot zeker 14.20 u hebben wij  geprobeerd deze klassen wissel in te stellen, maar elke keer kregen wij beiden het antwoord: Er is iets misgegaan . Probeer het later opnieuw.

De klassen wissel  kon pas later door de hoofdconducteur, tijdens de reis worden omgezet 

De vraag is waarom u toch eerste klas bent gaan zitten als u wist dat de klassewissel niet was ingesteld en u dus geen eerste klas vervoersbewijs had.

Reputatie 5

Met alle respect voor mevrouw Bouma, maar ik schaar mij achter de reacties op dit bericht. Er zijn verschillende manieren om te reizen en om daarvoor te betalen, als de door u gekozen manier tijdelijk niet beschikbaar is dan is het aan u om de juiste keuze te maken.

Als de zelfscan bij de AH een storing heeft dan mag ik ook niet gratis doorlopen met mijn boodschappen.

Badge +3

De klassen wissel  kon pas later door de hoofdconducteur, tijdens de reis worden omgezet .

Dat kan dus niet, want het enige dat een conducteur kan doen is een 1e klas afwijking registreren “het is goed zo”) en dan zoekt het systeem wel uit waar je recht op hebt, met dus die e-mail als gevolg.

Reageer