Skip to main content

op 26-10 is er een correctie tarief in rekening gebracht 

ik ben via horst-sevenum naar venlo gereist en vervolgend via duitsland verder gegaan met de trein.

De dag erna ben ik weer terug gekomen en weer in Venlo opgestapt. 

Een onterecht in rekening gebracht correctie tarief tot gevolg aangezien ik blijkbaar de fout heb gemaakt om in venlo weer in te checken ipv uit en andersom.

De treintickets richting duitsland heb ik nog als bewijs om dit aan te tonen.

Graag zou ik willen vragen om het correctiebedrag weer ongedaan te maken

Beste is telefonisch contact met NS: 030 751 5155

Dit is namelijk een reiziger-helpt-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij uw persoonsgegevens.

Dat mag u vragen maar wij kunnen dat niet regelen voor u. Daarvoor dient u contact op te nemen met de klantenservice. 

Edit: ​@Vareo was eerder. Ter aanvulling: De klantenservice is alleen bereikbaar via de chat op ns.nl, per telefoon, via de sociale media van NS of per post.

Een onterecht in rekening gebracht correctie tarief tot gevolg aangezien ik blijkbaar de fout heb gemaakt om in venlo weer in te checken ipv uit en andersom.

Het is me niet duidelijk wat hier fout aan kan gaan.

Mij ook niet. 

Hallo cwillems,

Kijk op uitcheckgemist.nl en kijk op ns.nl (in uw Mijn NS account) welke onvolledige reizen (missende incheck of uitcheck) u zelf kunt repareren.

Venlo is een station met zowel NS als Arriva paaltjes (poortjes?). Het kan dus best zo zijn dat u zowel onvolledige NS als Arriva reizen heeft.

Klopt het dat je op de heenweg niet uitgecheckt hebt? Wanneer je langer dan een bepaalde tijd aan het reizen bent, wordt je automatisch uitgecheckt.

Klopt het dat je op de heenweg niet uitgecheckt hebt? Wanneer je langer dan een bepaalde tijd aan het reizen bent, wordt je automatisch uitgecheckt.

Ook na meer dan 6 uur reizen kan je nog gewoon uitchecken, alleen begint bij een volgende incheck (of overstap) dan een nieuwe reis. Het is dus niet zo dat je na een (hele) lange reis incheckt terwijl je denkt uit te checken.

Vermoed dat er in Venlo (zowel NS als Arriva paaltjes) iets mis is gegaan, maar dat kan uitcheckgemist je wel vertellen.

Het hele systeem werkt met een correcte incheck, samen met een correcte uitcheck. In uw reishistorie moet dat duidelijk en volledig te zien zijn. Als u uitcheckt in Venlo, hoe kan dat uit Duitsland?, heeft u geen geldige incheck en berekent het systeem 20 euro bij een uitcheck.

Als u iets moet betalen door een eigen fout, betekent dat nog niet dat het ‘onterecht’ is.

Als je onderweg naar Duitsland vergeet uit te checken en bij terugkomst denkt in te checken… dan kan het goed zijn dat je alsnog uitcheckt (en dus geen geldig vervoerbewijs hebt).

Maar goed, om welk bedrag gaat het en wat zegt je Mijn NS reishistorie of het transactieoverzicht op ov-chipkaart? (eventueel een Mijn OV-chip account nodig en daar je kaart even aan koppelen).

@cwillems Heeft u al uw transactie-overzicht bekeken? 

Reageer