beantwoord

Onterechte abonnementkosten?

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Al jaren maak ik gebruik van mijn weekend vrij reizen Studentenreisproduct (dit is overigens de laatste maand dat ik er recht op heb). Ik was in de veronderstelling dat ik met dit abonnement de rest van de week in daluren met korting reis, maar nu blijkt dat ik al een aantal jaren betaal voor het abonnement Dal Voordeel op saldo 2e klasse. Ik kan in MijnNS niet zien wanneer ik dit abonnement heb aangeschaft, en blijkbaar wordt dit jaarlijks verlengd. 

Mijn vraag luidt als volgt: heb ik betaald voor een abonnement die ik eigenlijk niet nodig heb gehad omdat ik met mijn Studentenreisproduct überhaupt al korting had in daluren? En zo ja, kan ik het abonnementsgeld van de afgelopen jaren met terugwerkende kracht terugkrijgen? 

Inmiddels heb het abonnement Dal Voordeel op saldo 2e klasse stopgezet. 

 

Met vriendelijke groet,

Hugo

icon

Beste antwoord door Thom 12 September 2023, 17:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tja, u mag zichzelf ook wel wat verwijten. U had de betalingen moeten zien, en een Dalvoordeelabonnement is toch ongeveer 67 euro per jaar. Veel geld voor een student.

Het beleid van NS is niet dat u dit voor jaren terugkrijgt. Doorgaans alleen het laatste jaar en dan moet er absoluut geen gebruik van gemaakt zijn.

U heeft er ook geen recht op, u had er mee kunnen reizen en dat heeft u mogelijk niet gedaan.

Neem contact op met Klantenservice, wellicht is men coulant naar u toe maar als het niet lukt, kunt u zich nergens op beroepen. Je weet maar nooit. 030 7515155.

Wellicht ten overvloede: u heeft als ex student recht op een jaar gratis Dalvoordeelabonnement, waarmee u bij inchecken in de daluren veertig procent korting krijgt

Ik begrijp dat ik daar scherper op had kunnen zijn. Ik wist tot recentelijk niet dat ik dit abonnement eigenlijk helemaal niet nodig had omdat het inbegrepen zit in het weekend vrij abonnement. Dat lijkt me ook een reden dat ik geen gebruik van het betaalde abonnement heb kunnen maken in eerste instantie.  

Hoe dan ook bedankt voor uw snelle reactie! Ik bel z.s.m. met de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +3

De titel is verkeerd, de abonnementskosten waren terecht. Je hebt/had immers een actief abonnement. Dat dit dubbelop was en je betaalde voor iets wat jij niet nodig had, is jouw probleem en hoeft NS niet terug te betalen. Je had het immers eerder kunnen zien en op kunnen opzeggen. Zeg dal voordeel per direct op, je krijgt het vooruitbetaalde geld dan terug.

Reageer