beantwoord

Onterechte afschrijving. Ik was op vakantie van 1 april 2022 t/m 2 mei 2022, in Suriname en toch schreef NS 116,72 af voor reizen die ik nooit gemaakt zou kunnen hebben.

  • 19 September 2022
  • 3 reacties
  • 125 Bekeken

IK heb in totaal 4 keer contact opgenomen met NS. Ze leggen me uit, dat de kosten terecht zijn. Ondanks ik 9000 km verder zat, moet ik gewoon betalen vd reizen die ik niet gemaakt kon hebben.

Ook werd er gezegd, dat treinreizen altijd achteraf verrekend worden.

In mei 2022 moest ik weer kosten betalen over de maand april jl. nl 68,11.

ik probeer mijn 116,71 terugboeken, maar het lukt helaas niet meer.

ING zei dat ik betaalverzoek moet sturen voor NS van 116,72.

icon

Beste antwoord door Thom 19 September 2022, 10:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt op Mijn NS onder ‘Betaaloverzicht’ zien welke reizen zijn gemaakt. Als u in Suriname zat, bewijst dat echt niets en is het goed denkbaar dat iemand met uw pas heeft gereisd. Als iemand met uw pas reist, moet u betalen. Is dat gebeurd? De incheck met uw kaart liegt niet. U bent overeengekomen met NS dat u verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor misbruik van uw kaart. U kunt dit zo nakijken, dat zou ik eerst maar doen.

Klantenservice heeft het mogelijk al nagekeken en geconstateerd dat er met uw kaart is gereisd. ING maakt zich er van af, vrees ik.

 

Reputatie 7
Badge

ING kan helemaal niks doen. Ik zou inderdaad kijken of iemand anders die kaart gebruikt heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Ook werd er gezegd, dat treinreizen altijd achteraf verrekend worden.

Dat klopt wel, treinreizen worden altijd achteraf verrekend. Stel dat een factuurdatum de 15e van de maand is, dan staan op de factuur van 15 april in principe reizen van 15 maart t/m 14 april. Soms kunnen de reizen nog van eerder zijn dan de 15e van de maand ervoor zijn omdat het bij Flex kan gebeuren dat reizen pas dagen (en in enkele gevallen weken) later in de reishistorie komen en dan komen ze ook later op een factuur (heb ik zelf mogen ervaren met een reis die 3 weken later pas in de reishistorie zichtbaar was). Welke reizen van welke datum worden gefactureerd staat op de factuur op blad 2. De gemaakte reizen staan ook in de reishistorie zodat je de factuur kan controleren met de reizen die in de reishistorie staan en of reizen niet 2 keer op een factuur staan. 

 

Reageer