onterechte correctie van een treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas. | NS Community

onterechte correctie van een treinreis gemaakt zonder toeslag 1e klas.

  • 16 March 2023
  • 6 reacties
  • 145 Bekeken

Ik heb een abonnement eerste klas op het traject Weert Eindhoven. Hoe kan ik dan een boete krijgen “correctietarief geen toeslag 1ste klas?” Ik werd notabene in de trein zelf (10 minuten voor vertrek) nog door een conductrice gecontroleerd! (Ze had wel een probleempje met het aflezen van mijn kaart).

.

 


6 reacties

Goedemiddag marcel_h en welkom bij de NS Community.

Dat is een vraag waar we geen antwoord op kunnen geven zonder inzage te hebben in jouw abonnementsgegevens. En dat is iets wat de Community niet kan.

Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice. Dat kan telefonisch, via Chat, Facebook of Twitter. Hier kun je alle contactdetails vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi marcel_h,

Vermoedelijk heeft de conductrice dan een foutje gemaakt. Flex schijnt ontzettend ingewikkeld te zijn voor ze. Er komen hier regelmatig verhalen voorbij waarbij het erop lijkt dat ze geen idee hebben hoe het werkt en wat ze aan het doen zijn.

Ik zou in jouw geval rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Zij zullen dit ongetwijfeld kunnen corrigeren.

OK. De chatbot zegt dat ik het beste betaal en daarna een formulier invul. De NS hoopt natuurlijk dat ik dat laatste item vergeet :--)

Reputatie 7
Badge +3

Denk wel dubbel na voor je dat daadwerkelijk doet. Terugbetalingen bij NS kunnen maanden en nog 's maanden duren. Ik zou proberen contact te krijgen met een medewerker.

Hoi marcel_h,

Vermoedelijk heeft de conductrice dan een foutje gemaakt. Flex schijnt ontzettend ingewikkeld te zijn voor ze. Er komen hier regelmatig verhalen voorbij waarbij het erop lijkt dat ze geen idee hebben hoe het werkt en wat ze aan het doen zijn.

Ik zou in jouw geval rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Zij zullen dit ongetwijfeld kunnen corrigeren.

Dat was een heel goede tip. De klantenservice is telefonisch zeer goed bereikbaar (geen wachttijd), zeer behulpzaam, en ze hielpen me onmiddellijk van de boete af.

Badge +3

Goed zo, want die correctie zou niet mogen voorkomen, ongeacht wat een conducteur registreert.

Gerelateerd: https://twitter.com/alwaysmarit/status/1629002613051084800 Blijkbaar volgen er bij een Trajectabonnement gewoon correcties.

@NS_online Ik heb een traject abonnement en ik was voor dat traject vergeten in te checken [kwam van de metro]. Conductrice zei dat ze mij kon inchecken en ik geen boete kreeg, want het was mijn trajectroute, ik betaal al elke maand en checkte mij in. Nu krijg ik ineens [een] mail.

Vervolgens: https://twitter.com/oldschoolrobert/status/1629232763202162688

Ha, best bijzonder dit. Een andere conducteur deed het net opnieuw. Ik heb hem het uitgelegd en deze info van Twitter en DM van NS laten lezen. Hij geloofde me eerst niet, maar snapt het nu wel. Best gek dat de reiziger het de conducteur moet uitleggen hoe dit dus werkt.

Reageer