beantwoord

Ophalen abonnement lukt niet

  • 2 March 2023
  • 4 reacties
  • 238 Bekeken

Reputatie 1

Ik had de goedkoopste abbo flex, al een half jaar. Eigenlijk nooit gebruikt.

Nu heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding en heb ik geupgraded naar de daluren flex.

Ik krijg de melding (gisteren) dat ik dat bij de automaat moet ophalen.

Dus ik er vandaag heen. Staat niets klaar om opgehaald te worden.

Het abonnement staat ook niet op de pas! Zelfs mijn oude flex abonnement niet!

Als ik nu incheck, moet ik dan volle prijs betalen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 March 2023, 20:32

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Wijzigingen binnen NS Flex hoeven niet te worden bevestigd bij een automaat. Dat komt omdat op de OV-chipkaart niet het abonnement zelf staat, maar alleen het algemene product Reizen op Rekening. Dat maakt het mogelijk om wijzigingen van abonnement door te voeren zonder deze te hoeven bevestigen. U checkt gewoon in en uit en achteraf wordt gekeken of er een abonnement actief was en wat de juiste ritprijs moet worden.

Als u bij het inchecken en bij de kaartinformatie dus Reizen op Rekening Trein ziet staan, en in Mijn NS wel gewoon de naam van het abonnement, dan is het goed.

Badge +3

En als je via de Klantenservice te horen krijgt dat er iets opgehaald moet worden, dan klopt dat niet (na een wijziging als je al NS Flex had). Zijn al andere topics over.

Maar voor de rest, wat @Tochjo hierboven zegt klopt.

Reputatie 1

het was niet via klantenservice, maar op de website kreeg ik die melding dat ik het op moest halen, net nadat ik die wijziging had ingevoerd.

Dat vind ik dan toch verwarrend…  en bezorgt mij dan weer voor niets een ritje naar het station.

Ik snap dan niet waarom ze het zeggen, en waarom ze dan niet zeggen dat het niet nodig is...

Badge +3

het was niet via klantenservice, maar op de website kreeg ik die melding dat ik het op moest halen, net nadat ik die wijziging had ingevoerd.

Dat vind ik dan toch verwarrend…  en bezorgt mij dan weer voor niets een ritje naar het station.

Als er iets opgehaald zou moeten worden kan dat ook bij supermarkten e.d. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker (voor zover die werkt).

Reageer