beantwoord

ophalen keuzedag avond ervoor

  • 10 January 2023
  • 10 reacties
  • 442 Bekeken

Reputatie 2

Kun je de laatste keuzedag geldigheid ivm problemen “tot en met” de avond ervoor ophalen en de volgende dag bij inchecken geldig maken?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 10 January 2023, 18:51

Bekijk origineel

10 reacties

Hoi settebello,

Dit is mogelijk. Het ophalen van de Keuzedag zorgt ervoor dat deze wordt gebruikt bij je eerstvolgende incheck in de daluren. Het maakt daarbij niet uit als dat de volgende dag pas is.

Badge +3

Goede testcase, als je inderdaad precies de dag van uiterste geldigheid ermee wilt reizen. Een weekje later gebruiken zal hoogstwaarschijnlijk niet lukken.

Reputatie 7
Badge +3

Een klaarstaande keuzedag kun je op elk moment ophalen, dus ook 1 of meerdere dag voor tot/met-dag. Inchecken zou moeten kunnen op de tot/met-dag. Zou je willen terugkoppelen als je dit zo gedaan hebt.

Ik heb op zondag 29 januari mijn keuzedag opgehaald bij een NS Kaartautomaat.
Op dinsdag 31 januari heb ik om 06:17 uur ingecheckt, waarbij bleek dat ik niet met een keuzedag zou reizen. Hoe is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb op zondag 29 januari mijn keuzedag opgehaald bij een NS Kaartautomaat.
Op dinsdag 31 januari heb ik om 06:17 uur ingecheckt, waarbij bleek dat ik niet met een keuzedag zou reizen. Hoe is dit mogelijk?

Wat was de laatste geldigheidsdag van de keuzedag?

Volgens de voorwaarden zijn de tijden gelijk aan die van Dal voordeel dus zou je bij incheck om 6.17 uur op een keuzedag moeten kunnen reizen.

De keuzedag zou in december 2023 vervallen. 
Om die reden begrijp ik niet dat ik op 31 januari 2023 niet op een keuzedag heb kunnen reizen. 

Reputatie 7
Badge +3

De keuzedag zou in december 2023 vervallen. 
Om die reden begrijp ik niet dat ik op 31 januari 2023 niet op een keuzedag heb kunnen reizen. 

Je kunt het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Wij kunnen hier niet bij klantgegevens.

Is er een makkelijke manier om via mijn NS op mijn telefoon de keuzedag op te halen?

Badge +3

Is er een makkelijke manier om via mijn NS op mijn telefoon de keuzedag op te halen?

Niet echt, want je zult een Keuzedag altijd op je ov-chipkaart moeten laden en ermee inchecken om te activeren.

Via de NS app lukt dat ‘klaarzetten’ niet, maar via de Mijn NS website kan het wel.

Reputatie 7
Badge +3

Is er een makkelijke manier om via mijn NS op mijn telefoon de keuzedag op te halen?

Nee, keuzedagen zijn alleen op te halen bij een automaat en kunnen alleen op een ov-chipkaart gezet worden.

Reageer