Oplichting door NS??? | NS Community
beantwoord

Oplichting door NS???

  • 23 May 2023
  • 5 reacties
  • 215 Bekeken

Ik heb een dal uren abonnement en betaal 5,60 per maand. Hierdoor reis ik in de daluren voor 40% korting en kan ik iemand meenemen. Wat schetst mijn verbazing??? Ik betaal meer dan met een los kaartje! Wat gebeurt hier? 
 

Ik: 10,40 

Reisgenoot: 7,80!!! 
 

hoe dan? Hebben meer mensen dit? Is hier sprake van oplichting? Ik had het ook met een reis naar Utrecht. Maar hoe kom ik in contact met de NS? 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 23 May 2023, 09:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Dit is een reizigers helpen reizigers community, voor contact met NS zult u toch echt de klantenservice moeten bellen op 030-7515155.

Maar wellicht kunnen we hier wel helpen verklaren wat er gebeurd is. Daarvoor zult u iets meer informatie moeten delen, zoals traject, dag en tijd van uw reis.

Mogelijk heeft u bijvoorbeeld nog in de spitstijd ingecheckt, waardoor u meer betaalde dan uw reisgenoot met samenreiskorting. Of heeft u nooit uw abonnement/NS flex op uw chipkaart geladen, waardoor u nog gewoon vol tarief op saldo reist.

Reputatie 7
Badge +3

Er is natuurlijk geen sprake van oplichting.

€ 7,80 is niet € 10,40 - 40%. Vermoedelijk heb je dus voorafgaand aan de reis in de daluren, ook al een stuk gereisd in de spits. Als er minder dan 35 minuten tussen uit- en inchecken zit, blijft het eerdere tarief gelden. Andersom geldt dit ook, als je in de daluren begint te reizen en tijdens de spits overstapt, blijf je met korting reizen.

Als bovenstaande niet van toepassing is, hebben we toch echt meer informatie nodig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Badge +3

Reisgenoot had een e-ticket met extra (vroegboek) korting? 🤔

Of een ticket met NS Voordeel (extra korting tussen Den Haag en Eindhoven buiten de spits).

Maar dan zou reizen op een abonnement met 40% korting eigenlijk nog altijd goedkoper moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Welk traject betrof dit?

Badge +3

^ zelfde vraag.

Reageer