beantwoord

Opzeggen dal voordeel en dan automatisch naar saldo?

  • 29 October 2022
  • 9 reacties
  • 1068 Bekeken

Per 02-08-2022 is mijn dal voordeel abonnement ingegaan. Nu reis ik een paar maanden niet dus moet ik dan het abonnement opzeggen of kan dat per 02-11-2022? Reis ik dan automatisch weer op saldo?      

icon

Beste antwoord door Maxime NS 29 October 2022, 16:48

Bekijk origineel

9 reacties

Je kan via je Mijn NS-account je abonnement per elk gewenst moment (na de eerste maand) wijzigen naar NS Flex Basis. Hiermee heb je geen kosten als je niet reist. Als je weer terug wilt naar reizen op saldo dan kan je je Flex abonnement opzeggen via onze klantenservice. Edit: Dit laatste kan ook via je Mijn NS account, maar mocht je er niet uitkomen kan KS je altijd helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Abonnement opzeggen kan ook online via je MijnNS account, hoeft dus niet via klantenserivce. Vergeet alleen niet de opzegging te bevestigen bij een automaat zodat Flex echt van je kaart af is, doe je dit niet dan blijf je Flex Basis houden.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je dal voordeel op saldo of flex dal voordeel?

Bij op saldo abonnement reis je na het opzeggen en van jouw kaart afhalen bij een automaat op saldo (vol tarief). Bij Flex kun je het abonnement terug zetten naar Flex basis en reis je op rekening tegen vol tarief.

Bedankt voor de tips.

Maar als ik op mijn NS het Dalvoordeel wil omzetten in Flex Basis kost dat 10 euro administratiekosten. Dat is toch gek?? Ik wil in het voorjaar het ook weer omzetten naar Dal Voordeel. 

Dus wat is de keuze: Opzeggen abonnement of omzetten dan kost dat 10 euro. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je al Flex hebt kost het geen 10 euro, dat is alleen wanneer je van saldo naar Flex Basis gaat, dus helemaal nieuw Flex bestelt. Eenmaal Flex op de kaart betaal je geen administratiekosten meer.

Badge +3

Als je al Dal Voordeel (of ander abonnement zoals het voormalige Voordeelurenabonnement) op saldo hebt zou je ook geen 10 euro hoeven betalen. Je bent bestaande klant (incl. incassomachtiging).

Dat bedrag zou bij een volgende stap (na inloggen met je NS account) dus moeten verdwijnen.

Ik wilde het nog even proberen op een kaart met alleen een OV-fiets abonnement, maar kreeg bij de stap betalen helaas een foutmelding en nu de melding Er is nog een open bestelling voor hetzelfde product (OV-fiets dus).

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het wel even geprobeerd op een kaart met Flex en op een kaart zonder Flex en ook geen andere producten. Bij stap 3 zie je wat je moet betalen.

Kaart zonder Flex, moet €10 betalen:

 

Kaart met Flex, geen €10 (je ziet dan ook het huidige Flex abonnemt, wat bij mij nu ook Flex Basis is)

 

Super wat een waardevolle reacties en tips. Dank jullie wel!

Ik heb het Flex Dal Voordeel abonnement omgezet in Flex Basis in Mijn NS ( kosteloos). 

Badge +3

Super wat een waardevolle reacties en tips. Dank jullie wel!

Ik heb het Flex Dal Voordeel abonnement omgezet in Flex Basis in Mijn NS ( kosteloos). 

Heb zojuist hetzelfde gedaan. De melding in het grijs over die € 10,00 stond er wel (terwijl ik ingelogd was!) maar hoefde uiteraard niets te betalen.

Sterker nog, ik kreeg niet eens iets over betalen (stap 3), alleen maar de stappen:
Controleren (je hebt Dal Voordeel en krijgt Basis) → Verder gaan → Besteld!

Plus wat info over een tussentijdse factuur die spoedig volgt. Tussen de mail over aanvraag wijziging en de bevestigingsmail zat wel 15 minuten, maar in Mijn NS stond het meteen al goed (Basis).

Reageer