Opzeggen NsVoordeeluren bij start studenten ov: Geen informatie op site

  • 1 August 2023
  • 5 reacties
  • 102 Bekeken

Ik kon voordeelurenabb (62,50 p.j.) van dochter (per 1 sept heeft ze studenten ov،) niet online opzeggen (??)

en er was  geen enkele  informatie te vinden op de NS  site  over opzegtermijn en voorwaarden. 

In juni dan maar vast gebeld. Toen werd verteld dat ik precies op 1 aug moest  bellen om abb. per 31 aug op te zeggen. Een maand opzegtermijn?

Vandaag gebeld....en toen werd gezegd dat het abb. per direct zou stoppen , 5 dagen vanaf telefoontje om het abb eraf te halen.

Maar tm 31 aug heeft ze deze kaart nog nodig.

Moet ik weer terugbellen eind aug en dan hopen dat opzeggen en terugbetalen goed gaat.

Vriendelijk verzoek Ns. Kan deze info gewoon meteen helder op de ns site worden geplaatst...zodat ik niet 3x hoef te bellen??  Hoe moeilijk kun je het maken voor je klanten, NS... 

Waar en hoe kan ik een klacht indienen over deze onduidelijke en onvolledige informatie? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jako67,

Een klacht kun je indienen via dezelfde klanteNService: https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Informatie over opzeggen is ook op de site te vinden: https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html
Ook de voorwaarden zijn online te vinden: https://www.ns.nl/voorwaarden.html
En daarin staat:

Een Abonnement is een abonnement voor onbepaalde tijd. Een Abonnement kan gedurende de eerste maand na afsluiten niet worden opgezegd. Heeft u uw Dal Voordeel abonnement bijvoorbeeld afgesloten op 5 mei dan kunt u deze opzeggen op of na 5 juni. Na afloop van die maand is het Abonnement dagelijks opzegbaar. Het Abonnement eindigt dan op het moment waarop u het Abonnement op een door Translink erkend apparaat elektronisch heeft verwijderd van de OV-chipkaart (Deactiveren). Naast de vereiste opzegging moet u het Abonnement dus van de OV-chipkaart halen. Hierna is het Abonnement pas beëindigd. Deactiveren kan op dezelfde dag als de dag van opzegging tot 30 dagen daar na. Pas na het elektronisch verwijderen vervalt uw verplichting tot betaling en/of kan sprake zijn van terugbetaling van (een deel) van de abonnementsgelden.

Welke informatie mis je precies?

Dank, maar zoals ik schreefben ik door de telefonische klantenservice onjuist geinformeerd.

Komt het nu wel goed als ik het abb telefonisch  bv op 28 aug opzeg en dan  op  31 aug van haar kaart verwijder? 1 maand werd dus ontkend aan de telefoon.Abb. moest vanaf vandaag binnen 5 dagen verwijderd. Dus opzeggen kon nu nog niet als het tot 31 aug werd gebruikt. Of kan het wel? 

Dank, maar zoals ik schreefben ik door de telefonische klantenservice onjuist geinformeerd.

Komt het nu wel goed als ik het abb telefonisch  bv op 28 aug opzeg en dan  op  31 aug van haar kaart verwijder? 1 maand werd dus ontkend aan de telefoon.Abb. moest vanaf vandaag binnen 5 dagen verwijderd. Dus opzeggen kon nu nog niet als het tot 31 aug werd gebruikt. Of kan het wel? 

Ik bedoel :de klantenservice had het dus wél kunnen beëindigen vandaag (geen sprake van 5 dagen? ) en dan had ze er nog tm 31 aug mee kunnen reizen. ? 

Reputatie 7
Badge +3

Als een abonnement vandaag wordt beëindigd heb je een maand om het van jouw kaart af te halen. Ik weet niet of je dan nog gebruik kunt maken van dat abonnement als je deze nog niet van de kaart hebt gehaald. Je kunt het beste opzeggen als je zeker weet dat het abonnement niet meer gebruikt wordt.

Badge +3

Het lijkt erop dat het abonnement per direct (1 augustus) opgezegd is en dan krijg je inderdaad een paar dagen om het van de kaart te verwijderen. Doe je dat niet, dan loopt het door en dat is eigenlijk precies wat je wilt.

Als je het vervolgens per 1 september wilt opzeggen kan je inderdaad het beste enkele dagen van tevoren contact opnemen. Zorg er in ieder geval voor dat men het niet omzet naar een Flex (Basis) abonnement, want dat gaat niet samen met een Studentenreisproduct.

Reageer